۰ نفر

رییس شورای رقابت:

افزایش قیمت خودرو قطعی شد

۱۵ فروردین ۱۴۰۰، ۷:۵۸
کد خبر: 517574
افزایش قیمت خودرو قطعی شد

به گفته رییس شورای رقابت قطعا در سه ماه نخست سال 1400 قیمت خودروهای داخلی تولید شده در کارخانه ها افزایش قیمت خواهد داشت. رضا شیوا گفت: در زمستان سال 99 تورم 14 درصد را اعمال نکردیم. اما در بهار میزان تورم بخشی را به علاوه رقم زمستان یکجا به قیمت خودرو اضافه می کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، رضا شیوا رییس شورای رقابت،  درباره افزایش قیمت خودرو در سال 1400 و عدم تغییر 6 ماهه در قیمت خودروهای داخلی، گفت: تا ابتدای سال 1400 می توان گفت که 6 ماه است که هیچ افزایش قیمتی برای خودرو نداشتیم و سه ماه آخر سال به دلیل اینکه نرخ تورم پایین بود، شورا موافقت با افزایش قیمت نکرد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در قیمت گذاری همچنان تورم بخشی را مدنظر قرار می دهیم، گفت: اکنون برای تصمیم گیری قیمت خودرو در سه ماه اول سال 1400، منتظر تورم بخشی هستیم تا بانک مرکزی آن را مشخص کند و در نهایت بر اساس تورم بخشی قیمت خودرو نیز تغییر خواهد کرد.

رییس شورای رقابت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه 6 ماه افزایش قیمت نداشتیم و آیا مجدد شاهد افزایش قیمت در امسال خواهیم بود؟ گفت: قطعا در این سه ماه افزایش قیمت خواهیم داشت. این نکته را باید بگویم سه ماه پایانی سال 99 که مجوز افزایش قیمت ندادیم، نه اینکه تورم نداشتیم بلکه حدود 14 درصد تورم داشتیم اما به دلیل اینکه سه ماه قبل افزایش 30 درصدی داشتیم، تورم 14 درصد سه ماه پایانی سال را اعمال نکردیم.

​به گفته رییس شورای رقابت، اکنون  قیمت خودرو در 6 ماه پایانی سال 99 بررسی می شود و با توجه به نرخ تورم بخشی که بانک مرکزی آن را اعلام می کند، قیمت نهایی خودرو در سه ماه ابتدایی سال 1400 مشخص می شود.

این مقام مسئول در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قیمت خودرو های جدید از جمله تارا در سال 1400 چقدر خواهد بود؟ گفت: هنوز مشخصاتی از تارا به دست ما نرسیده و باید اطلاعات آن به دست ما برسد و بعد آن اطلاعات را به کلینیک خودرو می فرستیم. قیمت خودروهای جدید توسط متخصصان حرفه ای مشخص می شود که در نهایت نظرشان را به شورا می فرستند و شورا آن را تایید می کند. 

رییس شورای رقابت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اکنون تعدادی خودرو تارا در خیابان ها دیده شده است اما چطور اطلاعاتی به دست شورای رقابت نرسیده است، گفت: ایران خودرو هنوز هیچ اطلاعاتی از تارا به شورای رقابت نداده است و ممکن است این عرضه ای که صورت گرفته برای کشف قیمت توسط خود خودروساز باشد.

او گفت: شاید این خودرو را به بازار عرضه کرده اند تا بتوانند مشتری جلب کنند، اما اکنون قیمتی مشخص نشده است.