۰ نفر

نگاهی به کیفیت سواری‌های داخلی

۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۴۳
کد خبر: 513828
نگاهی به کیفیت سواری‌های داخلی

در آخرین ارزیابی صورت‌ گرفته از وضعیت کیفی خودروهای سواری تولیدی بهمن ماه امسال، از دو خودروی پژو ۲۰۰۸ و نیومزدا ۳ که همیشه پنج ستاره تولید شده‌اند، خبری نیست و براین اساس تنها خودروی پنج ستاره این گزارش دناپلاس توربواتوماتیک است. این در حالی است که کوییک سایپا نیز در این ماه ارتقای کیفیت داشته و به جمع چهار ستاره‌ها پیوسته است. همچنین علاوه‌ بر اینکه خودروی تک ستاره کیفی تولید نمی‌شود، تعداد دو ستاره‌ها نیز به یک خودرو کاهش پیدا کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، براساس  گزارش ارزیابی صورت گرفته از خودروهای تولیدی بهمن‌ ماه خودروسازان داخلی توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، در سطح قیمتی ۱ تنها به خودرو تیگو ۷ مدیران‌خودرو پرداخته شده که توانسته است سه ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کند.  

در گزارش بهمن ماه امسال خودروی نیومزدا ۳ شرکت بهمن‌موتور و پژو ۲۰۰۸ ایران‌خودرو/ایکاپ که معمولا در گزارش‌های تولیدات ماهانه حضور دارند و پنج ستاره  نیز هستند، دیده نمی‌شود.

 در سطح قیمتی ۲، هایما S۷ و  SWM G۰۱F چهار ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

در همین سطح قیمتی، خودروهای جک S۵، جک S۳ تیگو ۵، آریزو ۵ و SWM G۰۱ سه ستاره‌ای شده‌ و MVM X۳۳ S هم دو ستاره از پنج ستاره کیفی را دریافت کرده که همگی مشابه کیفیت ماه‌های پیش است.

در گروه قیمتی ۴ در میان خودروهای سواری تولیدی بهمن ماه سال جاری، صدر جدول را  دناپلاس توربو اتوماتیک با پنج ستاره کیفی به خود اختصاص داده است. پس از آن  دناپلاس توربو (دنده‌ای)، پژو ۲۰۷ و دناپلاس موفق به کسب چهار ستاره کیفی شده‌اند.  

همچنین در سطح قیمتی ۴،  محصولات پژو ۲۰۶ صندوقدار و بدون صندوق آن، دنا، رانا، سورن (ایران‌خودرو تبریز)، پژو پارس اتوماتیک (تولید ایران‌خودرو کرمانشاه)، پژو پارس (ایران‌خودرو فارس، تهران، کرمانشاه، خراسان، مازندران و صنایع خودروسازی فردا)، سمند تبریز و پژو ۴۰۵ خراسان توانسته‌اند سه ستاره از پنج ستاره کیفی را در سطح قیمتی چهارم به خود اختصاص دهند.

در این گروه محصولات نیز  ثبات کیفیت نسبت به ماه‌های گذشته وجود دارد. اما در سطح ۵ قیمتی خودروهای سواری یک ارتقا کیفیت دیده می‌شود.

در این سطح خودرو کوییک (سایپا) که تاکنون با سه ستاره کیفی تولید شده است، در بهمن ماه توانسته ارتقای کیفیت داشته باشد و چهار ستاره شود.

پس از آن کوییک R (پارس‌خودرو)، تیبا ۲ و تیبا ۲ پلاس (سایپا)، تیبا و ساینا کاشان (سایپا-سیتروئن) و همچنین ساینا (پارس خودرو) همگی در رده خودروهای با سطح کیفیت سه ستاره کیفی قرار گرفته‌اند.

خوشبختانه چندین ماه است که دیگر خودروی تک ستاره کیفی تولید نمی‌شود.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مطابق دستورالعمل‌های موجود، خودروهای تولید داخل را در دسته‌های قیمتی جداگانه، بسته به سطح کیفی و البته رضایت مشتریان، بین یک تا پنج ستاره مورد ارزیابی قرار می‌دهد که براساس آن یک ستاره پایین‌ترین و پنج ستاره بالاترین سطح کیفی را نشان می‌دهد.