۰ نفر

در شرکت بهمن دیزل؛

کامیونت ایرانی شیلر ۸تن رونمایی و خط تولید انبوه مینی‌بوس پگاسوس افتتاح شد

۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۳۰
کد خبر: 509308
کامیونت ایرانی شیلر ۸تن رونمایی و خط تولید انبوه مینی‌بوس پگاسوس افتتاح شد

رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت و کبری رییس کمسیون صنایع و جمالی پور استاندار قزوین و نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان قزوین از شرکت بهمن دیزل بازدید کرد وهمزمان با حضور ایشان کامیونت ایرانی شیلر8 تن رونمایی و خط تولید انبوه مینی بوس پگاسوس افتتاح شد.

به گزارش اقتصادآنلاین،  کارخانه بهمن دیزل در شهر صنعتی البرز، قزوین با مساحت ۳۳ هکتار که در فاز اول ۸ هکتار متر و فاز دوم به ١٧هکتار افزایش یافته و در فاز سوم به ٣٣هکتار فضای تولیدی یکی از بزرگترین واحدهای تولید استان قزوین را داراست که در مجموع اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ١٠٠٠نفر را دارد و با توجه به فاز توسعه ای در سال ١٤٠٠ و سال های آینده این اشتغال به دوبرابر افزایش خواهد یافت. سرمایه گذاری بازسازی و توسعه بهمن دیزل بعد از توسعه ۲۷۰ میلیارد سرمایه گذاری داشته است. 
 
هم اکنون کارخانه بهمن دیزل از ١٢ سالن تولید و تجهیزات خطوط پیشرفته برخوردار است.
 
کامیونت  ٨ تن شیلر طراحی و تولید ایرانی به جهت خدمات حمل و نقل بین شهری، با ٦٠ درصد  تولید آن در بهمن دیزل انجام گرفته است. 
 
پگاسوس یک مینی بوس ١٨+١نفره است که با ظرفیتهای ٢٣نفر نیز در آینده عرضه می گردد و  نزدیک به ٥٠ درصد آن داخلی سازی شده است. 
 
همزمان با حضورعلی رضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن تجارت دکتر اکبری ریس کمسیون صنایع و مجلس دکتر جمالی پور استاندار و نمایندگان محترم مردم قزوین در کارخانه بهمن دیزل ، کامیونت ایرانی شیلر٨ تن رونمایی و خط تولید انبوه مینی بوس پگاسوس افتتاح شد.
 
کامیونت  ٨تن شیلر به جهت خدمات حمل و نقل بین شهری طراحی و تولید آن در بهمن دیزل انجام گرفته است. نزدیک به ٦٠ درصد از این کامیونت داخلی سازی شده که برنامه تولید سالانه ٣٠٠ دستگاه برای این خودرو در نظر گرفته شده است که امور طراحی و ساخت با انجام تست های تولید و مجوز های ساخت داخل آن کاملا دریافت شده است. گفتنی است کامیونت شیلر ٨ تن با کاربری آتش نشانی حمل زباله، فلزی، تانکر آب و جرثقیل بالابر در کشور قابل استفاده است. موتوراین خودرو  ١٥٥ اسب بخار، یورو ٥ و گیربکس ٦ سرعته و نوع سوخت آن گازوئیل است و در آینده کابین خواب در این خودرو تعبیه می گردد. با عرضه کامیونت شیلر ساخت بهمن دیزل و ارائه ٤٠٠ دستگاه از این کامیونت در کشور، برای سال آینده ١٤٩٦ دستگاه برنامه تولید در نظر گرفته شده است. که در پروژه ارتقاء این کامیونت با نصب ایر بک و ریموت کنترل ، موتور ١٤١ اسب بخار، یورو5EVF  و گیربکس جدید ٦ سرعته سبب تامین نیازهای داخلی کشور در کامیونت باری، آتش نشانی، حمل زباله، تانکر آب و بالابر وبر آورده می شود و  با ساخت این خودرو در سال ١٤٠٠ که ٦٠ درصد داخلی سازی شده و برنامه ارتقا به ٧٠ درصد را دارد ، به طور تقریبا۱۳ میلیون یورو صرفه جویی ارزی اتفاق می افتد.
همچنین  پگاسوس یک مینی بوس ١+١٨ نفره است که با ظرفیتهای ٢٣ نفر نیز در آینده عرضه می گردد. موتور این مینی بوس با حجم ٣ لیتر و ١٦١ اسب بخاراست  و نسل بعدی مینی بوس شیلر می باشد. گیربکس این مینی بوس ٦ سرعته و تریم داخل آن در داخل کشور به روزشده  و نزدیک به ٥٠ درصد آن داخلی سازی شده است.
 
گفتنی است در سال آینده تولید ٣١٥ دستگاه از این خودرو در برنامه وجود داد که با توجه  به سفارش مشتری افزایش می یابد. همچنین با انجام این پروژه حدود   ٢٥ میلیون دلار صرفه جویی ارزی شده است.
 خودرو های تولیدی بهمن دیزل همگی بالاترین ستاره کیفی در کشور را دار هستند و پنج ستاره کیفی به بهمن دیزل اختصاص دارد مقام اول خدمات پس از فروش در خودرو های تجاری کشور را داراست.