۰ نفر

به خاطر نقص فنی در نرم افزار خودروها انجام شد؛

فراخوان برای ۱.۲۹میلیون خودروی شرکت بنز در آمریکا

۲۶ بهمن ۱۳۹۹، ۲۰:۵۹
کد خبر: 505989
فراخوان برای ۱.۲۹میلیون خودروی شرکت بنز در آمریکا

زیر مجموعه شرکت بنز آلمان در آمریکا اعلام کرد که قصد دارد 1.29 میلیون دستگاه خودروی فروخته شده در این کشور از سال 2016 به بعد را فراخوان کند.

به گزارش رویترز، شرکت مرسدس بنز آمریکا، امروز اعلام کرد که 1.29 میلیون دستگاه خودروی تولیدی این شرکت با مدل 2016 را در بازار آمریکا به خاطر نقص فنی در نرم افزار خودروها فراخوان خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس ، مشکل نرم افزار این خودروها این است که ممکن است در زمان وقوع حادثه، موقعیت مکانی خودروها را به صورت اشتباه نشان دهد.

بنا به اعلام سازمان ملی امنیت ترافیک بزرگراه‌های آمریکا از جمله مدل‌هایی که قرار است فراخوان شوند می‌توان به CLA, GLA, GLE, GLS, SLC  و سری‌های کلاس A, GT, C, E, S, G، SL تولیدی سال‌های 2016 تا 2021 اشاره کرد.

مرسدس بنز آلمان قصد دارد تا نرم افزار این خودروها را از طریق فراخوان به نمایندگی‌ها به روزرسانی کند. شرکت مرسدس بنز آمریکا امروز اعلام کرد که هنوز هیچ تلفات و یا جراحتی مرتبط با این نقص فنی به صورت مستند گزارش نشده است.

مرسدس بنز اروپا در اکتبر سال 2019 تحقیقاتی را درباره عملکرد مکان یابی خودروها در بازار اروپا و بر اساس یک گزارش مربوط به گزارش بنز انجام داده است تا مشخص شود نرم افزارها در زمان وقوع حادثه موقعیت مکانی خودروها را به درستی نشان می‌داده‌اند یا اینکه در عملکرد خود نقص داشته‌اند.

پس از یک دوره تحقیقات طولانی مدت مشخص شد که در برخی موارد خودروها در زمان وقوع حادثه موقعیت مکانی خود را به اشتباه نشان می‌داده‌اند.