۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

مشخصات و قیمت خودروی فردا SX5

۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۵۴
کد خبر: 501341
مشخصات و قیمت خودروی فردا SX5

فردا SX5 به عنوان دومین محصول مونتاژی گروه خودروسازی فردا به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، حدود هفت سال است که از آغاز فعالیت گروه صنعتی فردا می‌گذرد و این گروه در ابتدای دی ماه سال جاری پیش فروش محصول جدید خود با نام فردا SX5 را آغاز کرد.

01

فردا SX5 برای اولین بار در سال2013 وارد بازار چین شد و پس از سه سال در سال2016 نسل دوم آن نیز به بازار عرضه شد. قبل از آغاز تحریم‌های ایران در سال97، تعداد شرکت‌های ایرانی که خودروهای چینی را مونتاژ می‌کردند به سرعت در ایران افزایش داشت؛ اما با آغاز تحریم‌ها و نیز افزایش نرخ ارز، ادامه فعالیت این شرکت‌ها با مشکل مواجه شده و بسیاری از این شرکت‌های مجبور به تعطیلی شدند.

02

خودروسازی فردا از شرکت‌هایی است که باوجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی ناشی از آن، فعالیت تجاری خود را ادامه داد. فردا SX5 دومین کراس اوور خودروسازی فرداست که پس از    SX6 و با ابعادی کوچکتر نسبت به آن به بازار عرضه شد.

03

مشخصات فردا SX5

این خودرو با طول 4515میلیمتر، عرضه 1812میلیمتر، ارتفاع 1725میلیمتر و فاصله بین دو محور 2720میلیمتری به بازار عرضه خواهد شد و وزن آن 1340کیلوگرم است. براساس اعداد اعلام‌شده در کاتالوگ‌های چینی این خودرو، بیشینه سرعت فردا SX5  می‌تواند به 160کیلومتر بر ساعت برسد.

04

در بخش ایمنی نیز فردا SX5  به سیستم کنترل کشش، سیستم کمکی ترمز، سنسنور پارک عقب به همراه دوربین، کیسه هوای ایمنی سرنشینان جلو، سیستم کمکی حرکن در سربالایی، فرمان برقی با تنظیم ارتفاع، آینه تاشو برقی، تهویه دیجیتال، روکش چرم صندلی، دو ایربگ، خروجی برق 12ولت، اتولایت، دیلایت، تهویه دیجیتال، ایزوفیکس صندلی، سنسور فشار باد تایر و.... مجهز شده است.

05

قیمت فردا SX5

قیمت این خودرو در باازر چین از سایر رقبایش کمی کمتر بوده و حدود 91هزار یوآن در چین قیمت دارد؛ اما در ایران و باتوجه به شرایط اعلام شده در طرح پیش فروش، قیمت مصوب آن حدود 629میلیون تومان است که در طرح پیش فروش برای مشتریان تخفیف 40میلیون تومانی در نظر گرفته شده و بر این اساس مشتریان 589میلیون تومان پرداخت خواهند کرد. همچنین در زمان ثبت نام باید 50درصد قیمت خودرو یعنی 294میلیون و 500هزار تومان پرداخت شود.