۰ نفر

فروش فوری سورن پلاس آغاز شد

۲۲ دی ۱۳۹۹، ۲۲:۴۷
کد خبر: 497370
فروش فوری سورن پلاس آغاز شد

گروه صنعتی ایران خودرو برنامه دارد تا فروش فوری سورن پلاس را در قالب طرح عرضه فوق العاده برگزار کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اسب بخار، در حال حاضر مشتریان می توانند تا از ساعت ۱۰ صبح سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ به صورت اینترنتی فروش فوق العاده سورن پلاس ، رانا پلاس و دنا شرکت کنند. همچنین با توجه به بخشنامه فروش ایران خودرو، به خاطر میزان استقبال مشتریان و ظرفیت عرضه، بدیهی است که فروش خودروها پس از مشخص شدن نتایج قرعه کشی انجام خواهد شد. لذا در مرحله اول متقاضیان می توانند تا فرایند اولیه ثبت نام را در وبسایت فروش ایران خودرو طی کنند.

با توجه به قوانین عرضه خودرو در سال ۱۳۹۹، متقاضیان باید به بخشنامه فروش ایران خودرو دقت کنند و در صورت داشتن شرایط، فرایند ثبت نام را انجام دهند. در این طرح فروش هم مانند گذشته قوانین مختلفی وجود دارد که توجه به آن ها لازم است.

در طرح فروش فوری سورن پلاس قیمت این سدان فیس لیفت ۱۸۸ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شده و متقاضیان در صورت برنده شدن در قرعه کشی، باید طی چند روز این وجه را به حساب ایران خودرو واریز کنند.

در حال حاضر بسیاری از کارشناسان صنعت و بازار خودرو معتقد هستند که اگر در شرایط فعلی و در ادامه مسیر کاهش قیمت خودرو در بازار آزاد، مشتریان تقاضای خود را از طرح های فروش خودروسازان کاهش دهند، بدیهی است که فرایند قرعه کشی خودرو به کنار می روند و خودروسازان با تغییر روند حضورشان در بازار، به سمت عرضه های فوری و یا حداکثر میان مدت حرکت می کنند.

نگاهی به سورن پلاس ایران خودرو:

سورن پلاس نمونه فیس لیفت این سدان ملی به حساب می آید که از چند ماه قبل در قالب طرح های فروش فوری و پیش فروش به بازار عرضه شده است. این خودرو فعلا در نسخه تنفس طبیعی و دنده ای به بازار آمده و در آینده نزدیک قرار است تا نمونه های ۶ دنده دستی، ۶ دنده اتوماتیک AMT، توربوشاررژ و توربوشارژ دوگانه سوز آن هم تولید شود.

در حال حاضر سورن پلاس با دو تیپ در بازار آزاد یافت می شود. تفاوت این دو تیپ ترمز عقب است که در نمونه های اولیه از ساختار دیسکی استفاده شده و در چند هفته اخیر نیز، تعدادی از این خودرو با ترمز کاسه ای عقب به دست مشتریان رسیده است.

با توجه به بخشنامه فروش فوری سورن پلاس مشخص نیست که این خودروساز کدام تیپ از این خودروی فیس لیفت برای عرضه آماده کرده است. بر روی وبسایت ایران خودرو کد کلاس ۵۷۵ به تمام نسخه های سورن اختصاص دارد و سورن پلاس با ترمزهای دیسکی عقب کد فنی ۵۷۵۱۹ را دارد.

در بحث مشخصات فنی سورن پلاس می تواند به پیشرانه ۱۶۴۶ سی سی ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ EF7 این خودرو اشاره کرد که ۱۱۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۹ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۵ سرعته دستی هم توان را به چرخ های جلوی این خودروی فیس لیفت می رساند. دو کیسه هوا، ترمز ABS و EBD، رینگ آلومینیومی جدید، سنسور پارک سه گانه عقب، تهویه اتوماتیک با دریچه ردیف عقب، دستگیره های جدید روی درها (مشابه به دنا)، نمد سقف جدید (مشابه به دنا)، غربیلک فرمان جدید با کروز کنترل و کنترل سیستم صوتی (مشابه به فرمان دنا)، تزئینات جدید داشبورد و کابین، چراغ روشنایی روز، پشتی برقی صندلی های جلو، آینه های تاشو برقی و… از جمله امکانات سورن پلاس است.

سورن پلاس

 

سورن پلاسسورن پلاس

سورن پلاس