۰ نفر

فردا SX5 با قدرت به بازار می‌آید +عکس

۲۱ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۱۵
کد خبر: 496865
فردا SX5 با قدرت به بازار می‌آید +عکس

خودروسازی فردا صبح امروز نشست خبری را در دفتر مرکزی خود برگزار کرد و در این مراسم از آغاز دومین مرحله فروش فردا SX5 خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اسب بخار، دومین مرحله از فروش فردا SX5 در حالی از فردا آغاز خواهد شد که به گفته معاونت فروش و بازاریابی این خودروساز خصوصی، فردا موتورز تاکنون تجربه یک مورد معوقه را هم ندارد.

محمدرضا آریان نژاد با اشاره به این که پیش فروش محصول بدون اطمینان از موجود بودن آن، جایی در فلسفه این برند خصوصی ندارد اشاره کرد: « فردا موتورز هنگامی فروش محصولات خود را آغاز می کند که علاوه بر توان تحویل در موعد مقرر، توان انجام به روزترین خدمات پس فروش آن محصول را نیز داشته باشد. برای همین با این دیدگاه دومین مرحله فروش فردا SX5 را شروع کرده ایم. »

به گفته وی این تجربه پس از تولید نزدیک به ۴۰ هزار دستگاه خودرو برای یکی از قطب های اصلی تولید خودرو در ایران و همچنین استفاده و کسب تجربه از همکاری با بزرگان صنعت خودروی دنیا، مانند هیوندای و کیا ، به دست آمده است؛ کما این که این شرکت تجربه همکاری با جیلی را نیز دارد و با شناخت کامل و درک صحیح از نیاز بازار و مشتری پا به عرصه تولید گذاشته است.

معاونت فروش و بازاریابی خودروسازی فردا ادامه داد: «کسب این تجارب در کنار نوع نگاه مجموعه به این صنعت و افزایش نقش آفرینی در صنعت خودرو، مجموعه را بر آن داشت که به تولید خودرو با برند فردا اقدام کند.»

آریان نژاد افزود: «به همین دلیل پروژه نشان اختصاصی خودروسازی فردا از سال ۹۷ آغاز شد و در سال ۱۳۹۸ نخستین محصول با نشان اختصاصی فردا موتورز به بازار آمد. فردا SX6 اولین محصول این خودروسازی خصوصی است و همچنان قرار است فرایند عرضه این خودرو ادامه داشته باشد.»

وی با اشاره به استقبال از اولین محصول و باور به توان نقش آفرینی بیش تر و همچنین نیاز بازار، عنوان کرد که این دلایل شرکت را برآن داشت تا تولید دومین محصول خود را وارد فاز اجرایی کند. هر چند در این میان تحریم ها باعث افزوده شدن فشار بیش تر به تولیدکنندگان می شود، اما با استفاده از تجربه مدیریت در این شرایط، که از زمان همکاری با بزرگان صنعت خودروی جهان به دست آمده است، به عنوان یک عامل مهم، خودروسازی فردا را به سوی دومین محصول با برند اختصاصی خود راهنمایی کرد.

همچنین معاونت فروش و بازاریابی خودروسازی فردا درباره خدمات پس از فروش این محصول افزود: «در بحث فروش و خدمات پس از فروش با توجه به ظرفیت‌های هلدینگ GBG، این مجموعه خودرویی بیش از ۱۰۰ عاملیت را در سراسر کشور دارد و در کنار ارائه خدمات به سایر محصولات وارداتی و مونتاژی، خدمات پس از فروش محصولات فردا موتورز را نیز آغاز کرده است.»

آریان نژاد با اشاره به شروع ۲۰ درصدی داخلی سازی این محصول درباره میزان تیراژ گفت: «تا پایان سال جاری تولید هزار دستگاه هدف گذاری شده است که این تعداد برای سال آینده۱۰هزار دستگاه است.»

همچنین وی درباره این که آیا محصول جدیدی به سبد محصولات خودروسازی فردا اضافه خواهد شد یا خیر گفت: «در حال حاضر، شرکت خودروسازی فردا در تلاش است در کلاس‌های فنی مختلف محصولات خود را به بازار ایران معرفی کند و در آینده نه چندان دور سومین محصول با برند اختصاصی فردا عرضه خواهد شد.»

فردا SX5 ؛ محصول جدید خودروسازی فردا:

فردا SX5 یک کراس‌‌اوور متوسط به‌حساب می‌آید که عرضه آن توسط شرکت خودروسازی فردا آغاز شده است. این خودرو به پیشرانه ۱٫۶ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۲۳ اسب بخار و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور مجهز است. پیشرانه SX5 از سری موتور ۴A92 کمپانی میتسوبیشی است که ساختار MIVEC در آن دیده می‌شود. توان این پیشرانه از طریق جعبه‌دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلوی این کراس‌اوور منتقل می‌شود. وجه تمایز SX5 و بسیاری از رقبا، داشتن نسل سوم جعبه‌دنده‌های CVT در ساختار فنی خود است که باعث می شود انتقال قدرت با سرعت و هوشمندی بیش‌تر به چرخ‌ها صورت پذیرد. این خودرو جرم خالص ۱۳۵۰ کیلوگرم را دارد و به‌همین دلیل، می‌تواند در کنار نسل سوم جعبه‌دنده CVT گشتاور خوبی را در شیب‌نوردی به‌نمایش بگذارد.

فردا SX5 از جمله کراس‌اوورهای جدید بازار ایران است که توانسته استانداردهای جدید را پشت سر بگذارد و با اعتبارنامه‌های ECE و ای-مارک قدم در بازار خودرو گذاشته است. این خودرو به دو کیسه هوای SRS، ترمزهای دیسکی، سامانه ABS، EBD، BAS، سامانه کنترل پایداری ESP و پیشگیری از هرزگردی TCS، کنترل شروع حرکت در سربالایی، فرمان کمکی برقی، کروزکنترل، سنسور پایش فشار باد تایرها، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، سنسور نور، چراغ روزتاب، رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچی، تریم داخلی چرم دورنگ، سانروف، تهویه الکتریکی، حالت رانندگی اسپرت و برفی جعبه‌دنده، تعویض دنده تیپ‌ترونیک و… مجهز است.

SX5

SX5

SX5

SX5

SX5

SX5