۰ نفر

با امکانات تارا آشنا شوید؛

پرحاشیه‌ترین خودرو تولید داخل! +عکس

۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۲۱
کد خبر: 491322
پرحاشیه‌ترین خودرو تولید داخل! +عکس

اوایل تابستان امسال محصول جدید گروه صنعتی ایران خودرو با کد K132 معرفی شد و توضیحاتی در رابطه با ویژگی های آن ارائه شد، ولی اکنون بعد از گذشت کمتر از 6 ماه این خودرو به طور رسمی و با نام نهایی معرفی شده و همچنین ویژگی های منحصربه فرد آن نسبت به دیگر خودروهای تولید داخل ارائه شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خودرو بانک، تارا، نام نهایی پروژه K132 گروه صنعتی ایران خودرو است که با ویژگی های بسیار بیشتری نسبت به دیگر محصولات تولید داخل به بازار عرضه شده و استانداردهای جدیدی را در بین خودروهای تولید داخل تعریف خواهد کرد. این خودرو برخی تکنولوژی های روز صنعت خودروسازی را در خود جای داده است که در این خصوص می توان به موارد زیر اشاره کرد.

از ویژگی های پیشرفته این خودرو که در محصولات تولید داخل کمتر دیده می شود، می توان به سنسورهای باران، کروز کنترل، سیستم کمک حرکت خودرو در سربالایی، ورود بدون کلید، استاندارد تصادف با عابرپیاده، چراغ های جلو اتوماتیک، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل کشش، سیستم کمک ترمز EBA، سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک ها، سانروف برقی و همچنین 4 کیسه هوای ایمنی برای سرنشینان داخل کابین اشاره کرد.

ویژگی های مهم دیگر این خودرو که شرکت سازنده بر روی آنان تاکید داشته است، شامل امکاناتی همچون محدود کننده الکترونیکی سرعت!، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، گرمکن های برقی آینه های جانبی، دوربین دید عقب، فضای بار 640 لیتری صندوق عقب، رینگ 16 اینچی آلومینیومی، گیربکس 6 سرعته سه حالته، صندلی راننده با امکان تنظیم در 6 جهت، صندلی شاگرد با امکان تنظیم در 4 جهت و شامل صندلی های عقب تاشو می شود.

امکانات تارا

در ادامه بد نیست بدانید که این خودرو براساس پلتفرم جدید IKP1 گروه صنعتی ایران خودرو توسعه پیدا کرده و با میزان خودکفایی حدود 92 درصدی به چرخه تولید این شرکت اضافه می شود. هرچند پیش از این اعلام شده بود که تلاش برای داخلی سازی 8 درصد باقی مانده این محصول آغاز شده است تا یک خودروی کاملا بومی داشته باشیم و برای تولید و عرضه آن به مشتریان هیچگونه مشکلی وجود نداشته باشد.

در بخش فنی، ایران خودرو تارا از موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری EC5 سود می برد که توانایی تولید 115 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 و خروجی گشتاور 150 نیوتن متری در دور موتور 4800 را دارد که با هدایت این نیرو به چرخ های جلو، حداقل شتاب 9.5 ثانیه با گیربکس 5 سرعته دستی و حداقل شتاب 11.5 ثانیه با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک بدست می آید. با رعایت استانداردهای یورو 5، مصرف سوخت این اتومبیل در نسخه گیربکس دستی معادل 6.7 لیتر و در نسخه اتوماتیک معادل 7.15 لیتر به ازای کارکرد ترکیبی 100 کیلومتر خواهد بود.

ایران خودرو تارا

به طور کلی خودروی تارا با طول 4505 میلی متر، عرض 1748 میلی متر، ارتفاع 1466 میلی متر و فاصله بین دو محور 2652 میلی متری ساخته شده است که از این ابعاد و اندازه، محفظه بار 640 لیتری و حداقل وزن 1150 کیلوگرمی در نسخه دستی و حداقل وزن 1190 کیلوگرمی در نسخه اتوماتیک با مخزن سوخت پر بدست آمده است.

از لحاظ امکانات و تجهیزات، هر دو نسخه دستی و اتوماتیک امکانات خوبی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند، اما با خرید نسخه اتوماتیک می توانید 4 کیسه هوای ایمنی راننده، سرنشین جلو و جانبی، آینه های جانبی برقی راهنمادار با قابلیت تاشوندگی، کمربندهای ایمنی جلو و عقب 3 نقطه ای، رینگ های 16 اینچی آلومینیومی، سنسور نور و باران، روکش چرمی و پارچه ای و همچنین ورود بدون کلید را داشته باشید.

از امکانات و تجهیزات مهمی که با خرید هر دو نسخه می توان دریافت کرد، می توانیم به فرمان برقی مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی، سیستم تهویه برقی، سیستم مالتی مدیا با صفحه نمایشگر 7 اینچی مجهز به پورت USB، بلوتوث، میرورینگ، بلندگوهای روی داشبورد و طاقچه عقب، سیستم ضدسرقت، سنسور عقب، سیستم پایش فشار باد لاستیک، کروز کنترل، ستون فرمان تلسکوپی و نمایشگر دمای محیط اشاره کرد.