۰ نفر

وزر صمت: اگر خودرو با کیفیت می‌خواهیم باید بازار را رقابتی کنیم

۲۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۹:۵۹
کد خبر: 490908
وزر صمت: اگر خودرو با کیفیت می‌خواهیم باید بازار را رقابتی کنیم

وزیرصنعت، معدن تجارت با بیان این که به دنبال شکستن انحصار تولید خودرو هستیم گفت: اگر میخواهیم در کشور خودرو مناسب و با کیفیت داشته باشیم و شرایط تولید به سمتی حرکت کند که خودرو امن داشته باشیم ، باید بازار را رقابتی کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، رزم حسینی گفت: وزرات صمت به عنوان مسئول سیاست گذاری معتقد است بازار خودرو باید از انحصار دو خودروساز بزرگ دولتی کشور خارج شود.

وی با تاکید براینکه وزارت صنعت در دو ماه گذشته نشست های تخصصی متعددی را با خودورسازان ، مصرف کنندگان ، شورای رقابت و انجمن ها در خصوص خودرو برگزار کرده است، گفت: اگر میخواهیم در کشور خودرو مناسب و با کیفیت داشته باشیم و شرایط تولید به سمتی حرکت کند که خودرو امن داشته باشیم ، باید بازار را رقابتی کنیم .

رزم حسینی با اشاره به سهم بالای ایران خودرو و سایپا از بازار گفت: نه تنها وزرات صنعت ، حتی اقتصاددانان معتقدند برای اینکه کیفیت خودرو و قیمت خودرو در کشور بهتر شود باید بازاری رقابتی ایجاد کنیم.

وزیر صمت همچنین با اشاره به اینکه علاوه بر دو خودروساز بزرگ کشور، چند شرکت بخش خصوصی هم درحوزه خودروسازی فعال هستند، افزود: باید شرایطی فراهم کنیم که امکان تولید بیشتر با استفاده از توان داخلی ایجاد شود.

وی با تاکید براینکه شکستن انحصار تنها با واردات نیست بلکه یکی از راه های آن است، گفت: مسلم این است که باید انحصار شکسته و بازار خودروی داخلی رقابتی شود.