۰ نفر

تا پایان آبان‌ماه محقق شد؛

رشد ۲۲درصدی تولید تایر خودرو در کشور

۲۰ آذر ۱۳۹۹، ۲۳:۳۷
کد خبر: 488858
رشد ۲۲درصدی تولید تایر خودرو در کشور

بررسی آمار عملکرد تایرسازان بزرگ کشور حاکی از تولید ۱۷۵ هزار و ۶۵۰ تن تایر از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه و رشد ۲۲ ‌درصدی آن در هم‌سنجی با پارسال است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایرنا، این میزان تولید مشتمل بر ۱۶ میلیون و ۴۲۶ هزار و ۸۱۰ حلقه تایر است که از نظر تعداد حلقه نیز رشد ۲۳ ‌درصدی را در مقایسه با هشت ماهه پارسال نشان می‌دهد.

برپایه این گزارش، تا پایان آبان‌ماه ۱۰۴ هزار و ۲۵ تن تایر خودروی سواری (رشد ۲۷ درصدی)، ۱۶ هزار و ۱۳۵ تن تایر وانتی (رشد ۱۲ درصدی) و ۳۶ هزار و ۳۰۵ تن تایر باری و اتوبوسی (رشد ۱۴ ‌درصدی) در کشور تولید شد.

در مدت یاد شده، تولید تایر کشاورزی سبک رشد ۷۲ ‌درصدی تجربه کرد و به سه هزار و ۵۲ تن رسید، همچنین تولید تایر کشاورزی سنگین با ثبت رشد ۱۹ ‌درصدی به ۱۱ هزار و ۹۸۳ تن رسید و تایر خودروهای راه‌سازی و صنعتی با رشد ۱۷ ‌درصدی به چهار هزار و ۱۵۱ تن رسید.

تولید سایر تایرها

این گزارش حاکی است تا پایان آبان‌ماه ۱۲ ‌هزار و ۳۴۶ تن تایر دوچرخه و موتور در کشور تولید شد که در هم‌سنجی با پارسال رشد ۳۵ ‌درصدی نشان می‌دهد.

تولید هفت هزار و ۴۳ تن انواع تیوپ (معادل ۱۰ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۱۷۳ حلقه)، از دیگر آمارهای قابل اشاره در این مدت است که رشد ۳۸ درصدی وزنی در مقایسه با هشت ماهه پارسال نشان می‌دهد.

شرکت‌های داخلی با پشت سر گذاشتن تحریم‌های ناجوانمردانه، تاکنون رکورد خوبی در تولید انواع تایر به‌ویژه تایر خودروهای سواری به ثبت رساندند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال آمار تولید آن از مرز ۲۰ میلیون حلقه بگذرد.

پیشتر سخنگوی انجمن صنفی تایر ایران اعلام‌کرد: از این پس کارخانجات تایرسازی به تعیین قیمت تایرهای تولیدی خود خواهند پرداخت، در عین حال ستاد تنظیم بازار از تولیدکنندگان خواسته تا افزایش قیمت‌ها بیش از ۵۰ درصد نباشد

 این اقدام با نظارت سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان انجام خواهد شد.​