۰ نفر

مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای سبک کشور:

خودروهای بدون معاینه فنی در مناطق قرمز و نارنجی جریمه نمی‌شوند

۱۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۲
کد خبر: 487570
خودروهای بدون معاینه فنی در مناطق قرمز و نارنجی جریمه نمی‌شوند

مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای سبک کشور گفت: خودروهای بدون معاینه فنی در مناطق قرمز و نارنجی در ادامه اجرای طرح منع تردد جریمه نمی‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سعیدقیصر روز یکشنبه افزود: از ابتدای اجرای طرح محدودیت های جدید کرونا از اول تا ۱۵ آذر و همچنین ادامه آن  در مناطق با وضعیت قرمز و نارنجی همه دوربین های متصل به سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی خودروفنی کشور) در این مناطق که خودروهای فاقد معاینه فنی را جریمه می کردند، قطع شده و جریمه برای آنها اعمال نخواهد شد.

وی ادامه داد: در صورتیکه از سوی پلیس و همچنین ستاد مقابله با کرونا تغییر وضعیت این مناطق اعلام شود و پلیس هم بخواهد اعمال قانون کند دوباره دوربین ها به مدار سامانه سیمفا متصل خواهد شد.

قیصر تاکید کرد: با توجه به اینکه محدویت تردد در مناطق قرمز و نارنجی را داریم ضرورتی برای مراجعه مردم و دارندگان وسایل نقلیه برای اخذ معاینه فنی خودرو وجود ندارد و مردم اطمینان داشته باشند طوری دوربین ها کارسازی شده که جریمه ازبابت نداشتن معاینه فنی برای آنها صادر نشود.

مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای سبک کشور گفت: اکنون ۵۳۰ مرکز معاینه فنی خودروها در کشور داریم که نزدیک به ۱۰۰ مرکز در کلانشهرهای فعال هستند.

 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته (شنبه) گفت: با فوت ۳۲۱ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۰ هزار و ۱۶ نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود:در حال حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهرستان نارنجی و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها تاکنون بیش از ۶۶ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و ۵۰۰هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده‌اند. ایران از نظر تعداد فوت کرونا و بدون در نظر گرفتن نسبت جمعیت نهمین کشور دنیاست. تعداد فوت کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک، انگلیس، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا بیش از ایران بوده است.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می‌شوند.

محدودیت‌های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در ۴۴۸ شهر شامل ۱۶۰ شهر با وضعیت قرمز، ۲۰۸ شهر با وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر با وضعیت زرد به مدت دو هفته اجرا می‌شود.

برخی شهرها از جمله تهران بر اساس اعلام وزارت بهداشت از ۱۵ آذر از قرمز به وضعیت نارنجی تغییر وضعیت یافته اند میزان محدودیت ها در شهرهایی که مانند تهران از وضعیت قرمز به نارنجی رسیده است.

اما تردد بین شهری با خودروهای پلاک غیر بومی ممنوع است و هر گونه تردد با خودرو از ساعت ۲۱ تا چهار صبح از این پس نه تنها در شهرهای قرمز بلکه در شهرهای نارنجی هم ممنوع است. علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی کرونا گفته است: وضعیت نارنجی در تهران شکننده است.