۰ نفر

افزایش ۲تا ۳۵میلیونی قیمت خودروهای داخلی

۱۴ آذر ۱۳۹۹، ۲۰:۲۹
کد خبر: 487124
افزایش ۲تا ۳۵میلیونی قیمت خودروهای داخلی

تقریبا از دوشنبه هفته قبل تا روزهای پایانی هفته، بر قیمت خودروهای داخلی در سایت‌ها و صفحات اجتماعی بین ۲ تا ۳۵ میلیون افزوده شد؛ این در حالی است که صنف نمایشگاه داران خودرو تعطیل هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، تعطیلی ۲ هفته ای اصناف به ویژه در هفته نخست ، همراه با کاهش نرخ ارز سبب شد تا قیمت ها در بازار خودرو روند نزولی طی کند و همچنین موجب انتظار خریداران برای کاهش بیشتر نرخ ها شد.

شرایط به گونه ای پیش رفت که در بازار مجازی بر تعداد آگهی‌های فروش خودرو به میزان قابل توجهی افزوده شد و تقریبا همه در این بخش فروشنده بودند و همان طور که ذکر شد خریداری در بازار نبود.

انتظار این بود که این روند ریزش قیمت ها تداوم یابد اما تحت تاثیر آخرین مصوبات سیاسی مجلس دربازره خروج ایران از برجام، ورق در بازار سکه و طلا برگشت و نرخ ها رو به صعود نهاد.

تحت تاثیر این شرایط، روزانه بر قیمت خودرو در بازار افزوده شد و تقریبا در ۳ روز پایانی هفته بین ۱۰ تا ۳۵ میلیون تومان بر قیمت انواع خودروهای تولید داخل افزوده شد.  

هرچند برخی از مسوولان اتحادیه نمایشگاه داران این مساله را رد می کنند و بر این باورند که دلالان بار دیگر بازار را در دست گرفته و به اصطلاح به دنبال بازارگرمی برای فروش خودروهای خود هستند.

مقاومت دلالان در برابر کاهش قیمت خودرو

نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفت: با توجه به تعطیلی همه نمایشگاه‌ها، هیچ‌گونه خرید و فروشی انجام نشد و معامله ‌ای صورت نگرفته است.

نعمت‌الله کاشانی نسب، درباره افزایش قیمت خودرو در سایت‌های، صفحات و گروه‌های مجازی در یک هفته اخیر گفت: هیچ اصلاعی از روند کاری سایت‌ها و ... نداریم زیرا به نظر می رسد یک عده دلال در سایت‌ها و صفحات مجازی آگهی خودرو می دهند و قیمت‌های درج شده مورد تایید ما نیست.

قیمت‌ها روند نزولی دارد و خریداری هم در بازار وجود ندارد و همه فروشنده هستند

وی افزود: اگر نمایشگاه ‌های خودرو کار کنند، می توانیم نسبت به قیمت‌های دقیق اظهار نظر و اطلاع رسانی کنیم.

وی تصریح کرد: در ۲ هفته اخیر همکاران ما کار نکرده اند و همه اصناف تعطیل بوده اند بنابراین هیچ معامله ای انجام نشده است.

وی تاکید کرد: این سایت‌ها ممکن است در اختیار دلالانی باشند که از قبل خودرو خریداری کرده‌اند و در حال مقاومت در برابر کاهش قیمت‌ها هستند و می خواهند خودروها را با نرخ بالاتری به فروش برسانند.

کاهش قیمت ها و نبود مشتری

کاشانی نسب  بیان کرد: قیمت‌ها روند نزولی دارد و نرخ خودروها نسبت به هفته های قبل کاهش یافته و خریداری هم در بازار وجود ندارد و همه فروشنده هستند.

وی درباره افزایش نرخ دلار در روزهای گذشته و تاثیر آن بر افزایش قیمت خودروها در صورت باز شدن نمایشگاه‌ها و بازار خودرو اظهار کرد: تصورم بر این است که دولت از افزایش نرخ دلار جلوگیری می کند؛ زمانی که نرخ دلار کاهش یافت قیمت ها در بازار خودرو نزولی شد. بعید به نظر می رسد دولت مجدد اجازه دهد تا نرخ دلار افزایش یابد.

کاشانی نسب تاکید کرد: تا زمانی که نمایشگاه‌ها باز نشود هیچ اظهار نظر دقیقی نمی توان راجع به روند بازار و قیمت ها داشت.