۰ نفر

بر اساس لایحه بودجه پیش‌بینی شد؛

پایان ممنوعیت واردات خودرو از سال‌۱۴۰۰

۱۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۶
کد خبر: 486879
پایان ممنوعیت واردات خودرو از سال‌۱۴۰۰

بر اساس لایحه بودجه سال بعد، دولت حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان درآمد عوارض گمرکی از محل واردات خودرو پیش بینی کرده است، این بودجه یعنی ممنوعیت ۲ ساله واردات خودرو پایان می یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، از خرداد ماه سال 1397 واردات خودرو به کشور ممنوع شده است. در این مدت تنها حدود 1000 دستگاه خودرو از محل خودروهای در گمرک مانده با مصوبات هیئت دولت امکان ترخیص از گمرکات را داشته‌اند.

اما بر اساس لایحه بودجه سال بعد، دولت حدود 2000 میلیارد تومان درآمد از عوارض گمرکی از محل واردات خودرو پیش بینی کرده است.

گفتنی است، در سالهای 96 و ما قبل که واردات خودرو آزاد بود 60  تا 70 هزار دستگاه خودرو خارجی با ارز بری تقریبی یک میلیارد دلار وارد کشور شده است.

لازم به ذکر است، مجلس شورای اسلامی نیز طرحی را در دستور کار دارد که بر اساس آن واردات خودرو همزمان با عرضه خودرو داخلی در بورس کالا از محل ارز اشخاص آزاد خواهد شد.

بر اساس لایحه بودجه دولت در سال 1400 رقم 20.400.000 میلیون ریال برای حقوق ورودی خودرو در نظر گرفته شده است. علاوه بر این در بخش مالیات نقل و انتقال خودرو هم رقم 2 هزار و 433 میلیارد تومان ، مالیات شماره گذاری خودرو منابع 6.876.732 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.