بر اساس آخرین نظرسنجی انجام شده در خصوص قابلیت اطمینان برندهای مختلف خودروهای فروخته شده در ایالات متحده، مزدا، تویوتا و لکسوس بیشترین امتیاز، و لینکلن، تسلا و فولکس واگن کمترین امتیاز را کسب کردند.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ سازمان مصرف‌کننده غیرانتفاعی آمریکایی Consumer Reports مطالعه سالانه خود را در خصوص قابلیت اطمینان خودروهای جدید فروخته شده در ایالات متحده منتشر کرده که خبرهایی ناخوشایند برای برخی از خودروسازان، از جمله تسلا را ارائه کرده است.

یافته‌های این مطالعه بر اساس بازخورد مشتریان بوده و بر روی 17مشکل احتمالی خودرو، از موتور گرفته تا سیستم الکتریکی و بدنه متمرکز شده است.

به برندهای خودرو از مقیاس صفر تا 100 امتیاز داده شده که میانگین آنها بین 41 تا 60 بوده است. سه برند خودرو که بالاترین امتیاز را از نظر قابلیت اطمینان کسب کرده ژاپنی هستند که باید گفت مزدا با کسب امتیاز 83 در صدر این لیست جای گرفته است.

تویوتا با کسب امتیاز 74 در جایگاه دوم قرار گرفت، در حالی که لکسوس با امتیاز 71 رتبه سوم را از آن خود کرد. برند بیوک اولین نام آمریکایی بود که با امتیاز 70 در این لیست دیده شد، در حالی که برند اروپایی پورشه با امتیاز 55 در میان 10خودروی برتر ظاهر شد. وضعیت این خودرو بسیار بهتر از شرکت مادر خود، فولکس واگن بود که در میان سه برند آخر این لیست، پیش از تسلا قرار گرفت.

بر اساس گزارشی از سوی رویترز، وضعیت تسلا در رتبه‌بندی قابلیت اطمینان، به مدل Y این خودرو نسبت داده شده است. در این بررسی آمده که دارندگان مدل Y، خودرویی که از ژانویه تولید شد، از وضعیت نامناسب پنل‌های بدنه آن شکایت داشته‌اند.

در نمودار ارائه شده، قابلیت اطمینان خودروهای جدید فروخته شده در آمریکا از نظر مشتریان را مشاهده می‌کنید؛

خودرو