۰ نفر

در ۶ماهه اول سال جاری؛

تولید خودرو ۱۹درصد رشد داشت

۲ آبان ۱۳۹۹، ۲۱:۴۱
کد خبر: 476209
تولید خودرو ۱۹درصد رشد داشت

دفتر آمار و فرآوری داده‌های معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: تولید انواع خودروی سواری در ۶ماهه اول سال با بیش از ۴۱۴هزار و۳۰۰دستگاه، افزایش ۱۹درصدی داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، براساس گزارش دفتر آمار و فرآوری داده‌های معاونت طرح و برنامه این وزارتخانه آمار تولید ۲۲ محصول منتخب صنعتی و معدنی در ۶ ماهه اول سال ۹۹ افزایشی بوده است. تولید انواع خودروی سواری نیز با بیش از ۴۱۴ هزار و سیصد دستگاه، افزایش ۱۹ درصدی داشته است.

همچنین تولید فولاد خام با ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تن افزایش ۹ درصدی را در نیمه اول سال ثبت کرده و تولیدات انواع لوازم خانگی با یک میلیون و ۹۶۴ هزار و ۲۰۰ دستگاه افزایش ۵۲.۸ درصدی داشته است.

طبق این گزارش، در این مدت، تولید شمش آلومینیوم خالص با ۱۹۶ هزار و ۲۰۰ تن، در نیمه اول سال افزایش ۵۳.۲ درصدی را ثبت نموده و میزان تولید سیمان در ۶ ماه‌های اول امسال ۳۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تن اعلام شده که افزایش ۱۴.۴ درصدی داشته است. همچنین محصولات پتروشیمی با ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن، افزایش ۷.۹ درصدی را در این بازه زمانی ثبت کرده است.

بنا بر این گزارش تولید الیاف اکریلیک، انواع تلویزیون، ماشین لباسشویی، شمش آلومینیوم خالص، کمباین، وانت، یخچال و فریزر، لاستیک خودرو، نخ سیستم پنبه‌ای و ترکیب الیاف، انواع سواری، روغن صنعتی و موتور تصفیه اول، نئوپان، سیمان، دوده، پودر شوینده، محصولات فولادی، فولاد خام، کاتد مس، پتروشیمی، داروی انسانی و آلومینا، ۲۲ کالای منتخب صنعتی و معدنی در ۶ ماهه اول ۹۹ هستند که افزایش تولید داشتند.​