۰ نفر

نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت مطرح کرد:

پیش‌بینی ریزش ۴۰درصدی قیمت خودروهای خارجی

۲ آبان ۱۳۹۹، ۲۱:۱۷
کد خبر: 476203
پیش‌بینی ریزش ۴۰درصدی قیمت خودروهای خارجی

نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت گفت: اگر دلار تا مرز ۱۸تا ۲۰هزار تومان ریزش کند، قیمت کاذب خودروهای خارجی دست‌کم تا ۴۰درصد فرو خواهد ریخت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «نعمت‌الله کاشانی» امروز (جمعه) افزود: قیمت‌ها این روزها در بازار خودرو به ویژه خودروهای خارجی، حبابی و غیر واقعی شده و افراد به دلخواه خود قیمت می‌دهند.

وی، به کاهش قیمت‌ها از ابتدای هفته جاری اشاره کرد و گفت: ریزش ۱۰ تا ۱۵ میلیونی قیمت خودروهای داخلی، افت تا ۵۰ میلیون تومانی خودروهای مونتاژی و کاهش بیش از ۲۰۰ میلیون تومانی قیمت خودروهای خارجی که از ابتدای هفته جاری آغاز شده بود، در روزهای پایانی هفته با شدت بیشتر ادامه یافت.

کاشانی خاطرنشان‌کرد: کاهش‌ها متناسب با فروریختن قیمت دلار اتفاق افتاد، به‌طوری که در اواخر هفته هیچ فروشنده‌ای حتی حاضر به اعلام قیمت نبود.

وی تاکیدکرد: ‌در چنین فضایی، به خریداران هم توصیه می‌شود خرید خود را به تعویق بیاندازند، هرچند حدود سه ماه است که در عمل بازار قفل بوده و در رکود کامل است.

این مقام صنفی پیش‌بینی‌کرد: با کاهش بیشتر نرخ ارز که کارشناسان اقتصادی معتقدند تا حدود ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان اتفاق خواهد افتاد، شاهد تخلیه حباب قیمت‌ها در بازار خودرو خواهیم بود.

نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت گفت: مادامی که نرخ دلار روند کاهشی داشته باشد، قیمت اتومبیل نیز کاهش خواهد یافت.

وی افزود: بازار فعلی برای افرادی که به قصد کسب سود به خرید خودرو دست زده بودند، به هیچ عنوان جالب نیست و باید منتظر ضرر باشند.

بر اساس این گزارش، در هفته‌های گذشته برخی کارشناسان خودرو با بیان اینکه بازار شرایط طبیعی ندارد، پیش‌بینی‌کردند که در هفته‌های آینده با ریزش شدید قیمت خودروها مواجه خواهیم شد.

پیشتر «علیرضا رزم‌حسینی» ‌ وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کارگروه مشترکی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برای بررسی موضوعات مهمی همچون خودرو تشکیل شده و به زودی طرح مشترکی برای ساماندهی بازار خودرو ارائه خواهد شد.  

وی افزود:‌ با توجه به اهداف تعیین شده در طرح مشترک دولت و مجلس برای ساماندهی تولید و بازار خودرو، جای امیدواری است که وضعیت بازار خودرو بهبود یابد و از این وضعیت نابسامان موجود عبور کنیم.