۰ نفر

یک مقام مسئول به اقتصادآنلاین خبر داد؛

قیمت‌گذاری خودرو به سازمان حمایت منتقل نخواهد شد/ تنظیم بازار با فرمول هیات تعیین قیمت‌ها

۲۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۴۰
کد خبر: 474728
قیمت‌گذاری خودرو به سازمان حمایت منتقل نخواهد شد/ تنظیم بازار با فرمول هیات تعیین قیمت‌ها

یک مقام مسئول گفت: قیمت‌گذاری خودرو به سازمان حمایت منتقل نخواهد شد بلکه شورای رقابت براساس فرمول هیات تعیین قیمت‌ها این کار را انجام خواهد داد.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ یک منبع آگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت قیمت‌گذاری خودرو توضیح داد: با توجه به وضعیت ملتهب بازار خودرو و نوسان شدید قیمت‌ها، در یکی از جلسات کمیته خودرو مطرح شد که خودرو هم براساس فرمول هیات تعیین قیمت‌ها، قیمت‌گذاری شود.

این مقام مسئول ادامه داد: این به معنای واگذاری مسئولیت قیمت‌گذاری به سازمان حمایت نیست و چنین موضوعی در جلسه کمیته خودرو مطرح نشده است، بلکه قرار شد تا شورای رقابت به منظور جلوگیری از ادامه وضعیت فعلی بازار خودرو، از طریق فرمول هیات تعیین، قیمت‌گذاری را انجام دهد.

به گفته او، این اقدام هم به نفع خودروسازان و هم بازار خواهد بود چراکه بر اساس این روش، تولید با زیان بالا همراه نخواهد بود و به این ترتیب تعداد عرضه نیز بیشتر شده و بازار به سمت تعادل خواهد رفت.

او تاکید کرد: انتقال مرجع قیمت‌گذاری از شورای‌رقابت به سازمان حمایت مصرف‌کننده و تولید‌کننده در شرایط فعلی به نفع صنعت و بازار خودرو نیست و از طرفی ما تجربه چنین اتفاقی را اوایل امسال داشته‌ایم، بنابراین تا زمان بررسی طرح تحول صنعت خودرو در مجلس، ترجیح می‌دهیم که شورای رقابت با اصلاح روش قیمت‌گذاری به مسئولیت خود ادامه‌ دهد.