۰ نفر

تازه وارد سایپا؛

جای شاهین خالی بود

۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۱
کد خبر: 469743
جای شاهین خالی بود

صنعت خودرو طی سال های گذشته، فراز و نشیب های متعددی را تجربه کرده و در این دوره، سختی هایی که بر این بخش وارد شده، بی سابقه بوده است.

صنعت خودرو طی سال های گذشته، فراز و نشیب های متعددی را تجربه کرده و در این دوره، سختی هایی که بر این بخش وارد شده، بی سابقه بوده است. تحریم های ظالمانه صنعت خودرو با هدف زمین گیر کردن این صنعت از سال 97 آغاز شد، اما با وجود تمام این فشارها، شرکت های خودروسازی توانستند تا حدودی تحریم ها را بی اثر کنند.

برای اینکه در این مسیر موفقیت ها بیشتر شود، صنعت خودرو باید بیش از گذشته تلاش کند و به سمت طراحی و تولید خودروهایی برود که مطابق با علم روز و فناوری هایی باشد و در صنعت خودروی دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.

در سال های اخیر تحریم باعث شد که شرکت های خودروسازی بر اساس اهداف و برنامه های که داشتند حرکت کنند و به سمت تولید خودروهای جدید بروند. یکی از خودروهایی که در این مدت شاهد تولید و تولد آن هستیم، شاهین است.

به جرات می توان گفت که جای خودروی شاهین در بازار خودرو و همچنین سبد محصولات گروه خودروسازی سایپا خالی بود. سایپا همواره تمرکز بر تولید خودروهایی داشته که از نظر ابعاد و شکل کوچک هستند، حال خودروی شاهین ضمن آنکه محصولی مناسب برای خانواده است، باعث می شود که مردم امکان انتخاب بیشتری داشته باشند.

شاهین به لحاظ موتور و پلتفرم، ایده آل و خوب است و قطعا اگر در مورد این خودرو، اطلاع رسانی های مناسب صورت گیرد، مردم از خودروی جدید سایپا استقبال خواهند کرد.

به عنوان فردی که سال ها در حوزه خودرو فعالیت کرده، از اینکه خودرو شاهین توسط مهندسان ایرانی طراحی و تولید شده است، افتخار می کنم و قطعا این امر باعث افتخار هر ایرانی است، چرا که سایپا در شرایط سخت تحریم به چنین موفقیتی دست یافته است.

ما در ایران هیچ زمان تکنولوژی تولید پلت فرم به این شکل را نداشتیم و از آنجا که پلتفرم خودروی شاهین متعلق به سایپا است، این خودروساز می تواند از این پلتفرم برای سایر مدل های خودرو استفاده کند. پیش بینی می کنم استفاده بهینه از پلت فرم شاهین موفق خواهد بود و سبب رشد صنعت خودرو خواهد شد.

بارها عنوان شده که یکی از مشکلات جدی صنعت خودرو، تنوع پایین خودروهای بازار است؛ اگر سایپا مدل های مختلف را تولید کند جای خالی برخی از خودروها پر خواهد شد.  بنابراین جای امیدواری است که صنعت خودرو در مسیری که به آن پرداخته شد حرکت کند و اجازه ندهد موضوعات مختلف آنها را نسبت به توسعه دلسرد کند.

*رئیس ارزشیابی خودرو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران