۰ نفر

آمار تولید خودروی سواری منتشر شد

رشد ۱۸.۴ درصدی تولید خودرو

۳۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۳۹
کد خبر: 468400
 رشد ۱۸.۴ درصدی تولید خودرو

بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۳۴۴ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودروی سواری از سوی خودروسازان کشور از ابتدای امسال تا پایان مردادماه و رشد ۱۸.۴ درصدی آن در هم‌سنجی با پارسال است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، جمع تولید خودروی سواری تا پایان مردادماه پارسال ۲۹۱ هزار و ۲۰۰ دستگاه بود.

در این مدت تولید وانت رشد ۳۸.۴ درصدی داشت و به ۳۱ هزار و ۵۲۸ دستگاه رسید. با این حال تولید اتوبوس، مینی‌بوس و ون با ثبت افت ۵.۹ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ۶۷۳ دستگاه رسید.

خودروسازان پارسال در مجموع ۹۲۷ هزار و ۱۹۷ دستگاه خودرو تولید کردند که سهم شرکت‌های تولیدکننده خودروهای سواری از این تعداد ۸۵۵ هزار دستگاه و سهم شرکت‌های فعال در حوزه تولید خودروهای تجاری سبک و سنگین ۷۲ هزار و ۱۹۷ دستگاه بود.

بر اساس اظهارات «سعید زرندی» معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۹۹ از سوی سیاست‌گذار خودرو هدف‌گذاری شده است.

به گفته کارشناسان، صنعت خودرو با دارا بودن بیش از سه درصد سهم در تولید ناخالص ملی کشور، همچنین سهم ۱۸ تا ۲۰ درصدی در بخش صنعت و سهم ۱۲ درصدی اشتغال بخش صنعتی کشور، از جایگاه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ویژه ای برخوردار بوده و سهم و نقش مناسبی در اقتصاد کشور دارد.

رشد تولید کمباین و تایر

برپایه این گزارش، از ابتدای امسال تا پایان مردادماه ۲۰۸ دستگاه کمباین و هفت هزار و ۱۴۱ دستگاه تراکتور در کشور تولید شد که در مقایسه با پنج ماهه پارسال به ترتیب رشد ۳۰.۸ درصدی و افت ۴.۱ درصدی داشته است.

در این مدت تولید تایر خودرو نیز با ثبت رشد ۲۸.۶ درصدی به ۱۰۶ هزار و ۹۰۰ تن رسید.​