۰ نفر

تا پایان امسال صورت می‌گیرد؛

فروش فوق العاده ماهانه ۲۵هزار خودرو

۳۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۳۹
کد خبر: 468329
 فروش فوق العاده ماهانه ۲۵هزار خودرو

معاون امور صنایع وزارت صمت از صدور مجوز فروش فوق العاده ماهانه ۲۵ هزار خودرو به ایران خودرو و سایپا خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی در جلسه کمیته خودرو گفت: ایران خودرو با 18 هزار دستگاه و سایپا با 7 هزار دستگاه خودرو به صورت ماهانه در قالب فروش فوق العاده اینترنتی با زمان تحویل حداکثر سه ماه تا پایان سال به متقاضیان عرضه خواهند کرد.

معاون امور صنایع وزارت صمت با بیان این مطلب افزود: این طرح در راستای اجرای مصوبات کمیته خودرو و به منظور مدیریت بازار و افزایش عرضه خودرو انجام خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: خودروسازان 40 درصد از تولیدات خود را به طرح‌های جدید فروش و 60 درصد را به انجام تعهدات قبلی خود اختصاص خواهند داد.

معاون امور صنایع وزارت صمت با تاکید بر ضرورت فروش اموال و املاک غیر مولد و مازاد شرکت‌های خودروساز گفت: منابع مالی حاصل از فروش این اموال باید صرف پروژه‌های ساخت داخل و داخلی سازی قطعات مورد نیاز بشود.

صادقی نیارکی تصریح کرد: واردات قطعاتی که ساخت داخل می‌شوند، مشمول محدودیت واردات می‌شوند تا تمایل به سمت داخلی‌سازی قطعات افزایش یابد.

وی گفت: تولید قطعات اصلی که هنوز ارزبری دارند در قالب پروژه‌های ملی و حمایت بانک‌های عامل و بانک مرکزی می‌بایست به سمت داخلی‌سازی برود.

تشکیل کمیته‌ای در ایدرو برای رصد برنامه‌های ساخت داخل

معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: کمیته‌ای در ایدرو با حضور معاونت طرح و برنامه وزارت متبوع و سایر ذینغعان برای رصد برنامه‌های ساخت داخل و هماهنگی برای تامین تسهیلات مورد نیاز می‌بایست تشکیل شود.

وی در ادامه با اعلام اینکه برگزاری میز‌های ساخت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته شد، بیان کرد: اولین میز در حوزه پتروشیمی خواهد بود و میز‌های بعدی به ترتیب در صنعت لوازم خانگی و خودرو برگزار می‌شوند.