۰ نفر

آمار فروش خودرو در اروپا؛

بازار خودروی روسیه دومین بازار بزرگ اروپا شد

۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۳۹
کد خبر: 466968
بازار خودروی روسیه دومین بازار بزرگ اروپا شد

علی‌رغم افت فروش خودرو در ماه آگوست بازار خودروی روسیه به یکی از بزرگترین بازارهای خودروی اروپا تبدیل شد و پس از آلمان در جایگاه دوم قرار گرفت.

به گزارش راشاتودی، علی‌رغم افت فروش خودرو در ماه آگوست بازار خودروی روسیه به یکی از بزرگترین بازارهای خودروی اروپا تبدیل شد و پس از آلمان در جایگاه دوم قرار گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، در ماه گذشته خریداران روسی ۱۳۰ هزار خودروی نو خریداری کرده‌اند. فروش خودرو در ماه آگوست ۰.۵ درصد نسبت به سال گذشته افت کرده است. این افت پس از آن اتفاق افتاد که در ماه جولای فروش خودروی روسیه بالاخره نشانه‌هایی از ریکاوری را نشان داد و ۷ درصد جهش کرد. با این حال با این افت نیم درصدی بازار خودروی روسیه ۳ رده در فهرست بزرگترین بازارهای خودروی اروپا بالا رفت و به جایگاه دوم رسید.

علی‌رغم تعمیق افت فروش خودرو در آلمان در ماه آگوست به علت فضای مبهم ناشی از بحران کرونا، بازار خودروی این کشور همچنان با فروش ۲۵۱ هزار خودرو در این ماه، پرچم‌دار فروش خودرو در اروپا باقی ماند. داده‌های خودروسازان نشان می‌دهد که میزان فروش خودرو در آلمان در ماه آگوست ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افت داشته است.

فرانسه در جایگاه سومین بازار بزرگ خودروی اروپا قرار گرفت و در این ماه ۱۰۳ هزار خودرو به فروش رساند. به دنبال فرانسه ایتالیا با فروش ۸۹ هزار خودرو در رتبه چهارم و انگلستان با فروش ۸۷ هزار خودرو در رتبه پنجم اروپا قرار گرفتند.