۰ نفر

سرپرست وزارت صمت:

خودروسازان می‌توانند ۵هزار اتوبوس شهری تولید کنند

۱۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۰۳
کد خبر: 464326
خودروسازان می‌توانند ۵هزار اتوبوس شهری تولید کنند

سرپرست وزارت صمت، از توانایی تأمین حداقل ۵۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری، در قالب طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور از سوی تولیدکنندگان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در نشست بررسی تأمین اتوبوس‌های طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و کشور، شهرداری و تولیدکنندگان اتوبوس برگزار شد.

در این جلسه جعفر سرقینی، با تأکید بر تلاش تمامی تولیدکنندگان به منظور اجرای مفاد طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور خبر داد و گفت: در این راستا سازمان شهرداری‌ها باید مشخصات و تعداد اتوبوس‌های مورد نیاز خود در سال جاری و آینده را به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام نماید تا براساس آمار ارائه شده و با مشارکت تمامی تولیدکنندگان، این طرح عملیاتی شود.

سرپرست وزارت صمت بیان کرد: شرکت‌های تولیدی، توانایی تأمین ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در چند ماهه باقی مانده از سال جاری را به تفکیک اعلام کرده اند؛ این در حالی است که سالانه باید یکهزار دستگاه اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل شود تا سن این ناوگان ۱۰ ساله باقی بماند.

وی افزود: در صورت عقد قرارداد کارخانجات داخلی توان تولید حداقل ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس را در سال دارند.

سرقینی خواستار مشارکت تمامی شهرداری‌های کشور در اجرای این طرح شد و اعلام کرد: کمیته‌ای برای پیگیری و اجرای مفاد این طرح باید در سازمان برنامه و بودجه تشکیل شود.

سرپرست وزارت صمت همچنین بر اعلام قیمت، زمان بندی و عقد قراردادهای لازم برای این کار به تفکیک برای شرکت‌های مختلف تأکید کرد.