۰ نفر

شرکت لوسید موتورز مدعی شد؛

شکست رکورد سرعت شارژ خودروهای برقی

۳۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۵۰
کد خبر: 461305
شکست رکورد سرعت شارژ خودروهای برقی

شرکت لوسید موتورز مدعی شده خودروی برقی جدید آن موسوم به لوسید ایر رکورد سرعت شارژ این خودروها را شکسته و شتاب صفر تا صد آن هم ۲.۵ ثانیه است.

به گزارش انگجت، لوسید ایر که رونمایی از آن ماه آینده صورت می‌گیرد می‌تواند با یک بار شارژ ۸۳۲ کیلومتر را طی کند که نسبت به قدرتمندترین خودروهای برقی که معمولاً با یک بار شارژ بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر را طی می‌کنند، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای محسوب می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، شارژر این خودرو در هر یک دقیقه انرژی لازم برای پیمودن ۳۲ کیلومتر را در باتری‌های خودروی مذکور ذخیره می‌کند. این موفقیت ناشی از استفاده از فناوری جدید ۹۰۰ وی و نیز شارژر سریع دی سی است. بنابراین این خودرو با ۲۶ دقیقه شارژ باتری می‌تواند بیش از ۸۳۰ کیلومتر را طی کند. در صورت استفاده از شارژر ای سی سرعت شارژ لوسید ایر به ۱۳۰ کیلومتر در ازای هر ساعت شارژ می‌رسد.

این شرکت برای تولید این خودرو و نیز تأسیس ایستگاه‌های شارژ آن در حال مذاکره با شرکت‌هایی همچون فولکس واگن، الکتریفای و غیره است و قصد دارد زمینه استفاده از ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی الکتریفای را در سراسر آمریکا فراهم کند. این شرکت قصد دارد ۲۰۰۰ ایستگاه شارژ ۳۵۰ کیلووات ساعتی در ایالات متحده تأسیس کند.