۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

قیمت روز خودرو (۹۹/۵/۲۱)/ هزینه سرکوب قیمت خودرو در کارخانه را مردم می‌دهند

۲۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۴۶
کد خبر: 459144
قیمت روز خودرو (۹۹/۵/۲۱)/ هزینه سرکوب قیمت خودرو در کارخانه را مردم می‌دهند

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با اشاره به رشد دو برابری بهای مواد اولیه نسبت به سال گذشته گفت: هزینه قیمت‌گذاری دستوری را مردم می‌دهند.

اقتصاد آنلاینفاطمه اکبرخانی؛ محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با بیان اینکه افزایش قیمت خودرو ناشی از رشد نرخ ارز کمتر از سایر کالا‌ها بوده اظهار کرد: اگر قرار بود خودرو همپای ارز بالا برود، بنابراین حالا که نرخ دلار به حدود ۲۳هزار تومان رسیده و ارزش پراید نیز تقریبا ۶ هزار دلار باشد، باید این خودرو با قیمت ۱۳۸میلیون تومان در بازار فروخته شود.

وی همچنین بر ضرورت آزادسازی قیمت خودرو تاکید کرد و گفت: به دلیل عرضه محدود در بورس ناچاریم بخش زیادی از مواد اولیه خود را از بازار آزاد و با قیمت‌های بالاتر خریداری کنیم درحالیکه دولت قیمت محصول نهایی را دستوری تعیین می‌کند.

نجفی‌منش افزود: با وجود اینکه قیمت مواد اولیه در بورس نسبت به سال گذشته دو برابر شده اما ما باید به عنوان مثال فولادی که در بورس کیلویی ۱۳هزار تومان قیمت‌گذاری شده را از بازار آزاد با قیمت ۱۸هزار تومان بخریم.

این فعال صنعت قطعه تصریح کرد: ادامه قیمت‌گذاری دستوری خودرو نتیجه‌ای جز التهاب بیشتر بازار و زیان خودروسازان و قطعه‌سازان به همراه ندارد و از طرفی در حال حاضر هزینه سرکوب قیمت خودرو را مردم می‌دهند و سود آن به جیب دلالان می‌رود.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با بیان اینکه قیمت مواد اولیه نسبت به پارسال  دوبرابر شده است، افزود: همچنین قیمت ارز ظرف مدت چند ماه بیش از ۱۰ هزار تومان گران شده با این وجود برخی از مسئولین معتقدند که نباید قیمت خودرو افزایش یابد.

قیمت روز خودرو ۲۱ مرداد ۹۹

قیمت‌ها از طریق تماس با آگهی‌های فروش به دست آمده است.

قیمت پراید در بازار آزاد

امروز قیمت هر دستگاه پراید۱۱۱ حدود ۹۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان، پراید۱۳۱ حدود ۸۱/۰۰۰/۰۰۰ و مدل ۱۳۲ این خودرو ۸۱/۵۰۰/۰۰۰ تومان اعلام شد.

همچنین قیمت تیبا معمولی در این بازار ۹۶/۰۰۰/۰۰۰، تیبا۲ ۱۰۹/۰۰۰/۰۰۰ و ساینا ۱۰۸/۰۰۰/۰۰۰تومان است؛ هر دستگاه کوییک دنده‌ای و اتوماتیک هم به ترتیب با قیمت ۱۲۳ و ۱۲۷میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت پژو ۲۰۶ در بازار امروز

امروز قیمت پژو ۲۰۶ تیپ۲ در بازار آزاد تهران حدود ۱۶۴/۰۰۰/۰۰۰، پژو۲۰۶ تیپ۵ ۲۰۴/۰۰۰/۰۰۰ و پژو۲۰۶ صندوقدار ۱۹۵/۰۰۰/۰۰۰تومان است؛ پژو۲۰۷ دستی و اتوماتیک هم ۲۳۵ و ۳۱۸میلیون تومان اعلام قیمت شد.

قیمت پژو۴۰۵ جی‌ال‌ایکس هم به ۱۴۳/۰۰۰/۰۰۰ و پژو پارس سال به ۱۷۴/۰۰۰/۰۰۰تومان رسید؛ رانا در بازار امروز ۱۶۲/۰۰۰/۰۰۰ تومان، دنا ۲۱۸ و دناپلاس  ۲۶۲میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.