۰ نفر

کرونا عرضه محصول جدید فراری را به تاخیر انداخت

۲۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۲۴
کد خبر: 458772
کرونا عرضه محصول جدید فراری را به تاخیر انداخت

سریع ترین و قدرتمندترین محصول خودروسازی فراری در ماه ژوییه تولید نخواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، همه گیری کرونا در جهان بر روی خط تولید بیشتر خودروسازان مطرح جهانی تاثیر منفی گذاشته و فراری نیز اعلام کرده است عرضه جدیدترین محصول این شرکت به نام اس اف ۹۰ استرادیل به دلیل مشکلات ایجادشده به تعویق خواهد افتاد. 

این محصول یکی از نخستین سری خودروهای تولید شده هیبریدی توسط فراری خواهد بود و اخلال در زنجیره تولید باعث خواهد شد خریداران این خودرو مجبور شوند دست کم تا پایان سال برای دریافت خودروی خود صبر کنند. خودروی استرادیل با توجه به آن که بیش از ۲۰۰۰ قطعه آن در خارج از کارخانه فراری تامین می شود بیش از سایر محصولات این شرکت تحت تاثیر قرار گرفته است.

لوییس کامیلری- مدیرعامل فراری در تماس با شماری از سرمایه گذاران این پروژه به آن ها اطلاع داده است که تاخیر در تولید و عرضه این محصول اجتناب ناپذیر است: ما تقریبا مطمین بودیم که این محصول در سه ماهه چهارم به دست مشتریان برسد اما ناچار به تغییر در زمان بندی خود شده ایم. 

در ماه مارس فراری تولید کلیه خودروها در کارخانه های مودنا و مارانلو را متوقف کرد که در نتیجه این اقدام، تولیدات این خودروسازی در سه ماهه دوم سال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۸ درصد ریزش کرد. میزان درآمدهای این شرکت نیز طی همین بازه زمانی با کاهشی محسوس نسبت به سال قبل به ۵۱۶ میلیون پوند رسید که ۴۲ درصد کاهش نشان می دهد. 

فراری استرادیل می سال قبل رونمایی شد و سریع ترین و قدرتمندترین خودرویی است که تاکنون توسط این خودروساز تولید شده است. باتری های لیتیومی این خودرو آن را قادر خواهند ساخت تا ۱۶ مایل مسافت را با سرعت ۸۴ مایل بر ساعت طی کند.

این خودرو دارای سه پیشرانه است که دو تای آن ها در جلو و یکی نیز در عقب قرار دارد تا به بهترین نحو ممکن، نیرو را بین چهار چرخ خودرو توزیع کنند. خودرو قادر است تا در ۲.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز چیزی در حدود ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

استرادیل همچنین یکی از گران ترین محصولات فراری نیز خواهد بود و خریداران آن باید مبلغی حدود ۴۰۰ هزار پوند برای آن هزینه کنند.