۰ نفر

معاون وزارت صمت:

طراحی پلتفرم خودرو باید مشترک باشد

۲۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۹:۱۱
کد خبر: 453310
طراحی پلتفرم خودرو باید مشترک باشد

معاون وزارت صمت، گفت: برای رقابت با شرکت‌های خودروساز خارجی طراحی پلتفرم مشترک ضروری است تا بهای تمام شده محصول کاهش پیدا کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، امیر بیات، سرپرست ایدرو با اشاره به توانمندی‌های کشور در حوزه تولید خودروهای تجاری و سنگین گفت: یکی از مشکلات ما در صنعت خودرو موضوع پلتفرم مشترک است که در بخش خودروهای تجاری هم این موضوع مشهود است.

معاون وزیر صمت افزود: برای رقابت با شرکت‌های خودروساز خارجی طراحی پلتفرم مشترک ضروری است تا بهای تمام شده محصول کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: با کاهش قیمت تمام شده و طراحی پلتفرم مشترک علاوه بر اینکه میزان و تیراژ تولید افزایش پیدا می‌کند باعث می‌شود استاندارد سازی را به معنای واقعی گسترش و توسعه دهیم.

معاون وزیر صمت با اشاره به موضوع تحریم‌های ظالمانه تصریح کرد: علی رغم همه فشارها، وزارت صمت با تمام قدرت مسیرهای خنثی سازی تحریم‌ها و داخلی سازی و ورود ماشین آلات، تجهیزات و مواد اولیه را دنبال می‌کند.

وی در خصوص اتوبوس‌های آماده عرضه به مشتریان اظهار داشت: بحث قیمت گذاری این خودروها با سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در جریان است.

وی ابراز امیدواری کرد ظرف روزهای آینده قیمت گذاری مناسب و منطقی که هم در آن منافع مصرف کنندگان و هم منافع تولید کنندگان رعایت شده باشد صورت پذیرد.

سرپرست سازمان ایدرو خاطرنشان کرد: در شرایط مبارزه با تحریم اقتصادی و مشکلات بیماری کرونا، حمایت از تولیدکنندگان نقش مهمی را در ثبات اقتصادی کشور به همراه خواهد داشت.