۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

رشد حدود ۴۰درصدی تولیدات ایران‌خودرو در اولین فصل سال/ تولید سه محصول به صفر رسید

۴ تیر ۱۳۹۹، ۲۱:۴۴
کد خبر: 448389
رشد حدود ۴۰درصدی تولیدات ایران‌خودرو در اولین فصل سال/ تولید سه محصول به صفر رسید

طی سه ماهه امسال به رغم مشکلات ناشی از تحریم و شیوع بیماری کرونا، مجموع تولیدات گروه صنعتی ایران‌خودرو با حدود ۴۰درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به بیش از ۹۶هزار دستگاه خودرو رسید.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ بر اساس آمار منتشر شده در سامانه کدال، ایران‌خودرو طی سه ماه ابتدایی امسال در مجموع ۹۶۴۹۰ دستگاه خودرو تولید کرده که نسبت به ۶۹۴۳۵ دستگاه خودروی تولید شده در سال۹۸ رشد ۳۹درصدی داشته؛ همچنین این شرکت در مدت مذکور ۷۶۳۷۱دستگاه از محصولات خود را فروخته که میزان فروش آن هم در مقایسه با سه ماهه اول سال گذشته ۴۷درصد رشد کرده است.

رشد حدود ۱۰۰درصدی درآمد حاصل از فروش

ایران‌خودرو از ابتدای سال تا پایان خرداد ماه با فروش محصولات خود بیش از ۴۵هزار میلیارد ریال درآمد کسب کرده که این رقم از افزایش ۹۶درصدی درآمد شرکت نسبت به سال گذشته خبر می‌دهد.

جزییات تولیدات ایران‌خودرو در خرداد ماه

در خرداد ماه امسال ایران‌خودرو توانست با ۴۳.۵درصد رشد نسبت به سال قبل، میزان تولیدات خود را از ۲۶۹۰۹ به ۳۸۶۲۸ دستگاه افزایش دهد، همچنین شرکت در ماه مذکور ۴۷۲۷۴دستگاه از مجموع تولیدات خود را به بازار عرضه کرده که به این ترتیب میزان فروش آن در این ماه نیز نسبت به خرداد سال۹۸ بیش از ۷۷درصد رشد کرده است.

بر همین اساس ایران‌خودرو در خرداد ماه امسال بیش از ۲۷هزار دستگاه محصولات گروه پژو و ۴۷۱۴دستگاه گروه سمند تولید کرده که به ترتیب نسبت به سال گذشته ۴۴ و ۵۰درصد افزایش یافته‌اند؛ همچنین میزان تیراژ یک‌ماهه رانا با ۵۹درصد رشد نسبت به خرداد پارسال به ۱۰۳۷دستگاه و دنا با ۹۱درصد افزایش به ۴۵۲۹دستگاه رسید.

علاوه بر این ایران‌خودرو برخلاف سال گذشته که هیچ خودروی دانگ‌فنگی تولید نکرده بود در خرداد ماه امسال ۴۱۷دستگاه از این محصول را تولید کرده، همچنین میزان تیراژ وانت و سایر محصولات جدید شرکت در این ماه با ۱۴۴درصد رشد مثبت به ۵۴۹دستگاه رسید.

همچنین لازم به ذکر است که ایران خودرو در این ماه فقط ۷دستگاه پژو ۲۰۰۸ تولید کرده درحالیکه میزان تولید این خودرو در خرداد ماه سال گذشته ۸۶۶دستگاه بود؛ ضمن اینکه گفتنی است شرکت در خرداد ماه امسال موفق به تولید سه محصول سوزوکی، تندر۹۰ و هایما نبوده است.