۰ نفر

مراقب شرکت‌های لیزینگ خودرو باشید

۲۹ خرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۰۶
کد خبر: 446943
مراقب شرکت‌های لیزینگ خودرو باشید

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا از شهروندان خواست از اعتماد به شرکت‌های غیرمجاز لیزینگ خودرو خودداری کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، سرهنگ "شهاب امینی" با اعلام این مطلب افزود: کلاهبرداران معمولا از طریق درج آگهی در معابر یا فضای مجازی، افراد را با وعده فروش فوری خودروی اقساطی فریب داده و بسته به نوع و مدل خودرو، مبالغی از آنان دریافت و به بهانه تحویل خودرو در آینده نزدیک، دفتر شرکت را ترک و متواری می شوند.

وی با بیان این که شرکت های لیزینگ خودرو باید دارای دو مجوز تاسیس و فعالیت باشند، تصریح کرد: طبق مقررات، صرفا شماره ثبت شرکت برای فعالیت در این حوزه کافی نبوده و متقاضیان می توانند اسامی شرکت های مجاز را در سایت بانک مرکزی به نشانی (C.B.I.ir) مورد استعلام قرار دهند.

این مقام انتظامی ادامه داد: پس از ورود به سایت بانک مرکزی، ابتدا لازم است گزینه بانک ها و نهادهای پولی مجاز انتخاب و در انتها نیز با مراجعه به قسمت شرکت های واسپاری (لیزینگ) فهرست مشخصات و آدرس شرکت های مجاز را مشاهده کنند.

 رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا در پایان از هموطنان خواست به هیچ وجه به تبلیغات دروغین شرکت های غیر مجاز مبنی بر ارتباط با شرکت های خودروساز توجه نکرده و هرگونه موارد مشکوک را در اسرع وقت با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ درمیان بگذارند.