۰ نفر

به دستور مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا صورت گرفت؛

ایجاد نخستین «کمیته همکاری‌های مشترک با مجموعه‌های دانش‌بنیان» در صنعت خودرو/ اجرای ۱۰مصوبه ابلاغی قرارگاه تولیدِ وزارت صمت در سایپا

۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۹:۵۸
کد خبر: 446464
ایجاد نخستین «کمیته همکاری‌های مشترک با مجموعه‌های دانش‌بنیان» در صنعت خودرو/ اجرای ۱۰مصوبه ابلاغی قرارگاه تولیدِ وزارت صمت در سایپا

به دستور سید جواد سلیمانی؛ مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، نخستین «کمیته همکاری‌های مشترک سایپا با مجموعه های دانش بنیان» در صنعت خودرو کشور ایجاد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، گروه خودروسازی سایپا در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری و همچنین اجرای ابلاغیه ۱۰گانه قرارگاه تولیدِ وزارت صمت که در آن به استفاده از پتانسیل مراکز دانش‌بنیان، جذب نخبگان و افزایش خوداتکایی اشاره شده بود، کمیته همکاری‌های مشترک با مجموعه‌های دانش‌بنیان را ایجاد کرد.

گروه خودروسازی سایپا درصدد است با ایجاد این کمیته، ضمن افزایش همکاری‌ها با مجموعه‌‌های دانش‌بنیان، از توان و تخصص این مجموعه‌ها در طراحی و تولید خودروهای جدید و تکمیل پروژه‌های بومی‌سازی قطعات محصولات خود استفاده کند.

داخلی‌سازی قطعات بافناوری بالا (های‌تک)، کاهش وابستگی به دانش فنی تولید این محصولات و تولید موتور و خودروهای کم مصرف از موارد دیگری است که سایپا در سال جاری با همکاری دانش بنیان ها دنبال می کند.

سایپا با این رویکرد از تمام شرکت‌های دانش بنیان که در صنعت خودرو و صنایع مرتبط با آن فعالیت می کنند، دعوت می کند تا همکاری های خود را با کمیته تخصصی یاد شده، آغاز کنند.

بنابراین گزارش، سایپا برای گذر از تولید فعلی خودرو به سمت تولید مدرن و از سوی دیگر افزایش بهره وری، همکاری با صاحبان ایده در مراکز دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها را ضروری می داند، لذا همکاری با مجموعه‌های دانش‌بنیان در گروه خودروسازی سایپا بازتعریف شده و در اولویت بخش های تحقیقاتی و توسعه‌ای سایپا قرار گرفته است.

گفتنی است بر اساس این دستور؛ یکی از اهدافی که گروه خودروسازی سایپا برای "کمیته همکاری‌های مشترک سایپا با مجموعه های دانش بنیان" در نظر گرفته، جذب نخبگان و دانشگاهیان برای انجام پروژه های توسعه ای گروه خودروسازی سایپا است.