۰ نفر

نسل جدید هیوندای سوناتا در تهران دیده شد +عکس

۸ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۴۲
کد خبر: 442383
نسل جدید هیوندای سوناتا در تهران دیده شد +عکس

تصاویری از نسل جدید هیوندای سوناتا را در محدوده بلوار اندرزگوی تهران تهیه کرد. آن طور که مشخص است، سوناتا DN8 جدیدترین عضو خانواده هیوندای در ایران است و از این پس در کنار سایر محصولات جدید این نشان کره ای در جاده های کشور تردد خواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اسب بخار؛ با ممنوعیت واردات خودرو از سال های گذشته حضور خودروهای جدید بازار جهانی در جاده های ایران تنها به روش گذر موقت و یا پلاک دیپلمات و سرویس سفارتخانه ها ممکن است. به همین علت مدت هاست که مشتریان ایرانی از استفاده خودروهای مدرن و به روز بازار جهان ممنوع شده اند و در بهترین حالت، می توانند از حضور محدود هیوندای آزرا ۲۰۱۹ با پلاک ملی بهره مند شوند. در این مدت شاهد بوده ایم که خودروهایی چون نسل و نسخه های جدید داستر، هیوندای سانتافه، توسان، پالیسید، جنسیس G90L، تویوتا راو۴، ب ام و X3، ب ام و X4 و… با پلاک سفارتخانه تردد خود را در خیابان های تهران آغاز کرده اند. حال می بینیم که نسل جدید هیوندای سانتافه (اتاق DN8) نیز با چنین پلاکی با ایران گذاشته و در اختیار یکی از سفارتخانه ها قرار گرفته است.

15

16

17

با توجه به تصاویر تهیه شده، مشخص است که سوناتای جدید وارد شده به تهران از نوع فول آپشن نیست و در سطح میانی امکانات به سر می برد. همچنین بر روی درب صندوق این خودرو نشان ۲٫۵ وجود دارد که حاکی از استفاده این خودرو از پیشرانه ۲٫۵ لیتری ۴ سیلندر سری «اسمارت استریم» هیوندای است. این پیشرانه در نسخه MPi قدرتی نزدیک به ۱۷۸ اسب بخار را با گشتاور ۲۳۲ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک توان آن را به چرخ های جلو می رساند. سوناتا ۲٫۵MPi می تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۹ ثانیه ثبت کند. همچنین نمونه GDi این پیشرانه ۱۹۱ اسب بخار و ۲۴۵ نیوتن متر قدرت دارد و جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک در این نسخه سوناتا DN8 استفاده شده است.

نسل هشتم هیوندای سوناتا در سال ۲۰۱۹ با کد فنی DN8 به بازار جهانی معرفی شد و عرضه رسمی آن با مدل ساخت ۲۰۲۰ به دست مشتریان رسید. این خودرو نسبت به سوناتا LF از نظر سطح فناوری پیشرفت چشم گیری را داشته و سطح امکانات رفاهی و ویژگی های ایمنی آن ارتقا پیدا کرده است. استفاده از قابلیت های هیبرید جدید، پیشرانه های توربو پربازده، ویژگی های خودران سطح ۳ اتونوموس، ضریب پسار بهتر و… از جمله ویژگی هایی است که در نسخه های مختلف هیوندای سوناتا DN8 دیده می شود.

در صورتی که واردات خودرو به صورت رسمی آزاد نشود، باید علاقه مندان به خودروهای جدید چند سالی صبر کنند و منتظر بمانند تا بر اساس قوانین، سفارتخانه ها بتوانند خودروهای پلاک دیپلمات و سرویس خود را با پلاک ملی به مزایده بگذارند.

18

19

20

22

21