۰ نفر

شرایط خرید خودرو از سایپا اعلام شد

۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۱۷
کد خبر: 441482
شرایط خرید خودرو از سایپا اعلام شد

ستاد تنظیم بازار در راستای مقابله با دلالان و واسطه‌ها و ایجاد آرامش در بازار خودرو از طریق فروش خودرو به مصرف‌کننده واقعی، بسته جدیدی برای خرید خودرو مصوب کرده است و اگر فردی می خواهد از شرکت‌های خودروساز در قالب طرح فروش فوق‌العاده خودرو خریداری کند، باید واجد ۱۰ شرط زیر باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین، بر اساس اطلاعیه مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل گروه خودروسازی سایپا، در صورتی که ثبت‌نام کننده یکی از این موارد را رعایت نکند یا در فرآیند ثبت‌نام اظهار نکند، قرارداد منعقد شده با وی از سوی شرکت به صورت یک طرفه لغو شده و فرد مذکور امکان خرید خودرو را از دست می‌دهد.

این ۱۰ شرط به شرح زیر است:

۱- با هر کدملی فقط امکان ثبت‌نام و خرید یک دستگاه خودرو از خودروسازان وجود دارد.

۲- مشتریانی که در ۳۶ ماه اخیر اقدام به خرید خودرو از شرکت های خودروساز کرده‌اند، مجاز به ثبت نام نیستند.

۳- دارا بودن گواهینامه رانندگی برای خریداران الزامی است.

۴- سن خریدار خودرو باید بالاتر از ۱۸سال باشد و کد ملی، شماره تلفن همراه، مشخصات حساب بانکی، همه باید متعلق به شخص ثبت‌نام‌کننده باشد.

۵- افراد نباید پلاک خودرو فعال و نصب شده داشته باشند.

۶- خریدار خودرو به هیچ عنوان حق فروش وکالتی خودرو را ندارد و خودروی فروخته شده قابل صلح نیست.

۷- اگر در راستی‌آزمایی مراحل فروش، تکمیل وجه، تحویل خودرو و حتی در بازه زمانی پس از تحویل خودرو، مشخص شود که خریدار از ضوابط عدول کرده یا در فرآیند ثبت‌نام صداقت نداشته است، خودروی وی توقیف و مطابق با قانون با آن برخورد می‌شود.

۸- هر خودروی صفر کیلومتری که در فرآیند تحویل مشتری قرار می‌گیرد، حداکثر باید ظرف مدت سه‌ماه برای استفاده از گارانتی به نمایندگی‌های مجاز خدمات پس از فروش خودروسازان مراجعه کند.

۹- مشتریان باید در ثبت شماره شبا خود در سایت فروش دقت نمایند، چرا که مسئولیت ورود شماره شبا به صورت اشتباه و در نهایت برگشت پول به فرد دیگر بر عهده ثبت‌نام‌کننده است.

۱۰- سند خودرو تا یکسال در رهن شرکت باقی خواهد ماند