۰ نفر

آرامش نسبی در بازار خودرو/ ساینا چند قیمت خورد؟

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۱:۲۵
کد خبر: 439982
آرامش نسبی در بازار خودرو/ ساینا چند قیمت خورد؟

روند بازار خودرو طی چند ماه اخیر افزایشی بوده است و با آغاز سال۹۹ این افزایش قیمت ها در بازار خودرو آغاز شد اما با افزایش قیمت کارخانه خودرو و اقدامات ستاد تنظیم بازار برای کوتاه کردن دست دلالان از این بازار آرامش نسبی به بازار خودرو بازگشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، بازار خودرو طی چند ماه اخیر روزهای پر التهابی را سپری کرده است و با افزایش قیمت خودرو فاصله قیمتی خودرو از کارخانه تا بازار نیز افزایش یافت و همین امر توجه دلالان را بیش از پیش به این بازار جلب کرد تا اینکه ستاد تنظیم بازار این بار اما دیرتر از سال های قبل اقدام به افزایش قیمت کارخانه محصولات کرد.

اقدام اخیر ستاد تنظیم بازار که براساس آن قیمت خودروهای تولیدی ایران خودرو ۱۰ درصد و قیمت خودروهای سایپا ۲۳ درصد افزایش خواهند یافت موجب بازگشت آرامش نسبی به بازار خودرو شد.

قیمت سمند ال ایکس در سال گذشته تا ۱۰۳ میلیون تومان افزایش یافت اما افزایش قیمت این خودرو به ۱۰۳ میلیون تومان محدود نشد و تا هفته گذشته این خودرو به قیمت ۱۲۷ میلیون تومان رسید؛ اتحادیه نمایشگاه داران قیمت این خودرو را در میانگین ۱۱۰ میلیون تومان اعلام کرده است در حالی که گزارش های میدانی حاکی از آن است که این خودرو زیر قیمت ۱۱۵ میلیون تومان در بازار خرید و فروش نمی شود.

خودرو پژو ۲۰۷ اتوماتیک یکی از محصولات پژو است که افزایش قیمت نجومی را از سال گذشته تاکنون تجربه کرده است به گونه ای که قیمت این خودرو از ۱۹۷ میلیون تومان در اسفند سال گذشته به ۲۵۸ میلیون تومان رسید اما طی چند روز اخیر این خودرو نیز کاهش قیمت را تجربه کرده است و به گفته اتحادیه قیمت این خودرو به ۲۳۵ میلیون تومان رسیده است در حالی که این خودرو زیر قیمت ۲۳۸ میلیون تومان در بازار خرید و فروش نمی شود.

پژو پارس اتوماتیک نیز یکی دیگر از خودروهای گروه پژو است که از سال گذشته تاکنون افزایش قیمت نجومی را تجربه کرده است به گونه ای که قیمت این خودرو از ۱۵۸ میلیون تومان در اسفند سال ۹۸ به نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان در سال جدید رسید و امروز نیز این خودرو با کاهش قیمت چشمگیر ۱۴ میلیون تومانی در بازار به قیمت ۱۸۶ میلیون تومان معامله می شود.

در حال حاضر نه تنها فروشندگان شخصی خودرو بلکه نمایشگاه داران نیز در حال مقابله با فروش خودرو با نرخ مصوب هستند اما با اینحال بازار خودرو روند کاهشی را در پیش گرفته است و انتظار می رود این روند طی روزهای آینده ادامه داشته باشد.

قیمت روز خودرو در جدول زیر آمده است: