۰ نفر

مرکز آزمون آلایندگی خودرو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ۱۵ ساله شد

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۸:۰۵
کد خبر: 439520
مرکز آزمون آلایندگی خودرو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ۱۵ ساله شد

مرکز تحقیقات آزمایشگاهی و سنجش آلایندگی خودرو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، 27 اردیبهشت 1384، به منظور نظارت بر آلایندگی خودروهای تولید داخل و وارداتی کشور تاسیس شد و با سرمایه گذاری بیش از بیست میلیون یورو آزمون‌های مرتبط را در سطح استاندارد یورو ۲ آغاز کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، علی مولانا مدیر نظارت بر آلاینده‌های محیط زیست شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران طی نشست خبری با اصحاب رسانه درخصوص عملکرد 15 ساله این مرکز به خبرنگاران گفت: این مرکز اولین و تنها مرکز تست آلایندگی و مصرف سوخت مستقل از شرکت‌های خودروسازی در کشور می باشد که با ارتقا و توسعه تجهیزات و امکانات آزمایشگاه ها امروزه به ظرفیت سالیانه انجام بالغ بر 2600 آزمون مختلف رسیده است.

علی مولانا ادامه داد: این مرکز، دارنده گواهینامه استاندارد ISO 17025 بوده و در آزمایشگاه‌های خودروسواری و موتورسیکلت، تست‌ها با اخذ تاییدیه بین المللی تا سطح استاندارد یورو 5 قابلیت انجام دارد. در حال حاضر امکان انجام آزمون های مختلفی در حوزه آلاینده‌سنجی، مصرف‌سوخت، توان، گشتاور و اندازه‌گیری سطح صدای خودروها و موتورسیکلت‌ها، اندازه گیری ذرات معلق خودروهای سنگین دیزلی، اندازه‌گیری تبخیرات سوخت و عملکرد سیستم سوخت‌رسانی نیز در این مرکز وجود دارد.

مدیر نظارت بر آلاینده‌های محیط‌زیست ISQI خاطر‌نشان کرد: شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که اکنون در شرف 31سالگی فعالیت خود، همواره در تلاش بوده تا مطابق با جدول زمانبندی اجرای استانداردهای مصوب و با هدف انجام آزمون‌های مربوطه، در تجهیز و به‌روزرسانی آزمایشگاه‌های تخصصی لازم پیشگام باشد.

وی در خصوص دیگر امکانات این مرکز گفت: علاوه بر آزمایشگاه های مذکور، می توان به تنها برج تست پاراشوت در کشور و آزمایشگاه تست قطعات آسانسور در حوزه تجهیزات صنعتی، به عنوان دیگر آزمایشگاه‌های مجهز این مرکز اشاره کرد.

مولانا در پایان به برنامه‌های آینده مرکز آزمون ISQI پرداخت و گفت: موضوع توسعه و ایجاد آزمایشگاه های مختلف خودرویی در برنامه کاری این مرکز وجود داشته و امید است در آینده نزدیک شاهد راه‌اندازی و امکان انجام تعداد بیشتری از آزمون‌های مرتبط با استانداردهای 85 گانه باشیم.