۰ نفر

جریمه چند میلیون دلاری مرسدس بنز، پورشه و نیسان در کره جنوبی

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۵۷
کد خبر: 437368
جریمه چند میلیون دلاری مرسدس بنز، پورشه و نیسان در کره جنوبی

کره جنوبی شرکت‌های خودروسازی مرسدس بنز، پورشه و نیسان را به اتهام تقلب و دستکاری در خودروهای دیزلی میلیون ها دلار جریمه کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وزارت محیط زیست کره جنوبی به تازگی از جریمه چندین میلیون دلاری شرکت های خودروسازی مرسدس بنز ، پورشه و نیسان به اتهام تقلب و دستکاری در میزان آلایندگی خودروهای دیزلی خبر داده است.

طبق تازه‌ترین اخبار منتشر شده در رسانه های خبری، برخی از مدل خودروهای دیزلی برندهای مرسدس بنز، پورشه و نیسان که در فاصله بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ میلادی تولید شده و در بازار کره جنوبی به فروش رسیده‌اند، توسط این خودروسازان دستکاری شده بودند تا میزان دقیق و صحیح آلایندگی موتور آنها مشخص نشود و آن ها بتوانند گواهی و پروتکل های زیست‌محیطی را با موفقیت پشت سر بگذرانند.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی وزارت محیط زیست کره جنوبی، شرکت مرسدس بنز در در این کشور، ۱۰۵ میلیون دلار جریمه باید بپردازد که در این میان بیشترین مبلغ جریمه را به خود اختصاص داده است. بعد از آن پورشه با ۱.۳ میلیون دلار و نیسان نیز با ۱.۲ میلیون دلار جریمه، به جرم تقلب در خودروهای دیزلی فروخته شده در بازار کره جنوبی متهم شده اند.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که این بزرگترین و بیشترین مبلغ جریمه ای است که تاکنون دولت کره جنوبی از یک خودروساز درخواست کرده است. در رسوایی دیزل گیت فولکس‌واگن- آئودی در سال ۲۰۱۵ میلادی نیز مبلغ جریمه ۱۹ میلیون دلار اعلام شده بود.

طبق وب سایت driven، از مدل خودروهای برندهای مذکور می توان به ۲ هزار و ۲۹۳ دستگاه خودروی نیسان قشقایی، ۹۳۴ دستگاه پورشه ماکان اس دیزل و ۳۷ هزار و ۱۵۴ دستگاه خودروی بنز از مدلهای C 200d، GLC 220 d 4MATIC، GLC 250 d 4MATIC و  ML 250 BlueTEC 4MATIC اشاره کرد.