۰ نفر

وزیر صنعت، معدن و تجارت؛

خودروهای جدید بعد از کرونا رونمایی می‌شود

۳۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۲۵
کد خبر: 432614
خودروهای جدید بعد از کرونا رونمایی می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار امیدوار کرد تا بعد از اتمام کرونا، خودروهای جدید داخلی رونمایی و معرفی شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، رضا رحمانی، با اعلام این خبر گفت: بخشی از تولیدات کشور در اوایل سال گذشته بنا به دلایلی به خصوص تحریم ها، با رشد منفی مواجه بود که از آن جمله می توان به صنعت خودرو اشاره کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به اینکه با تدابیر اتخاذ شده در سال 98، روند تولیدات صنعت خودرو تا حد زیادی مثبت شد، افزود: با تامین منابع مالی برای نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در سال 99، روند مثبت و افزایشی صنعت خودرو را شاهد خواهیم بود.

وی، اصلی ترین و مهمترین مشکل واحدهای صنعتی برای تکمیل ظرفیت تولید، افزایش تولید و حتی برای خروج از رکود را موضوع تامین نقدینگی و سرمایه در گردش از محل تامین اعتبارات بانک ها دانست درحالیکه بیش از 60 درصد از درآمد مالیاتی کشور از همین بخش تولید بوده و این بخش نیازمند حمایت جدی است.

رحمانی یادآوری کرد: برای سال 1399 برای بخش صنعت و صنایع معدنی، حدود 500 هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش لازم داریم و سرمایه ثابت مورد نیاز بالغ بر 75 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

وزیر صمت در پایان خاطرنشان کرد: نسبت تسهیلات پرداختی به بخش تولید از 76 به 56 درصد رسیده که کاهشی بوده است و این میزان باید افزایش و ارتقا یابد.