۰ نفر

تداوم سلطه خودروهای الکتریکی بر بازار نروژ

۱۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۴۴
کد خبر: 427620
تداوم سلطه خودروهای الکتریکی بر بازار نروژ

سهم خودروهای تمام برقی و پلاگین هیبریدی در نروژ در فوریه ۲۰۲۰ به ۶۸.۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، با توجه به افزایش استقبال از خودروهای برقی و الکتریکی بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان تصمیم گرفته‌اند که به تولید و توسعه خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست بپردازند و بدین ترتیب نظر و توجه خیل عظیمی از مشتریان خود را در بازارهای جهانی جلب کنند.

در این میان به نظر می‌رسد برخی از کشورها بیشتر از سایر نقاط جهان از خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست استقبال کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به کشورهای شمال اروپا و منطقه اسکاندیناوی همچون نروژ، سوئد، دانمارک، فنلاند و ایسلند اشاره کرد.

بر اساس تازه‌ترین اخبار و آمارهای منتشر شده در وبسایت cleantechnica، میزان استقبال شهروندان نروژی از خودروهای تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی در دومین ماه از سال جاری میلادی، فوریه ۲۰۲۰، از مرز ۶۸ درصد نیز گذر کرده و عدد ۶۸.۱ درصد را برای خود به ثبت رسانده است؛ این بدان معناست که شهروندان نروژی علی‌رغم مسائل و بحران های به وجود آمده تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا همچنان علاقه و تمایل زیادی برای خریداری و استفاده از خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست از خود نشان می‌دهند.

بر اساس نمودار زیر، این در حالیست که استقبال از خودروهای بنزینی در این کشور اروپایی در این بازه زمانی تنها ۹.۷ درصد گزارش شده است.

خودروهای دیزلی نیز ۱۱.۲ درصد و خودروهای هیبریدی نیز ۱۱ درصد از سهم بازار خودروی نروژ را به خود اختصاص داده‌اند.

LotwcVjlzbyX

نروژ به عنوان یک کشور سرسبز و کم جمعیت در شمال قاره اروپا و منطقه اسکاندیناوی یکی از پیشگامان محافظت از محیط زیست و کاهش انتشار میزان آلاینده‌ها به جو زمین است که در راستای این هدف اقدامات بسیاری برای کاهش استقبال از خودروهای آلاینده بنزینی و دیزلی و افزایش محبوبیت استفاده از خودروهای پاک برقی و الکتریکی انجام داده که در نهایت موجب شده خریداری و استفاده از وسایل نقلیه مذکور در این کشور با رشد قابل توجهی مواجه شود که در نوع خود در جهان بی‌سابقه و بی‌نظیر بوده است.

مقامات و مسئولان این کشور بارها اعلام کرده‌اند که با هدف به صفر رساندن خریداری خودروهای بنزینی و دیزلی آلاینده و همچنین کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به جو زمین، قصد دارند به توسعه و ساخت زودهنگام زیرساخت‌های لازم برای استفاده بهینه و آسان از خودروهای برقی بپردازند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به راه اندازی ایستگاه‌های شارژ در فواصل کم در تمامی خیابان‌ها و جاده‌های سراسر این کشور اشاره کرد.

پیشتر شهر اسلو پایتخت نروژ لقب پایتخت خودروهای الکتریکی در جهان را به نام خود ثبت کرده بود.