۰ نفر

یک کارشناس خودرو در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح کرد؛

کرونا تاثیر چندانى در بازار خودرو نداشته است/ تزریق مقطعى نقدینگى کمکى به صنعت خودرو نخواهد کرد

۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۲۷
کد خبر: 424467
کرونا تاثیر چندانى در بازار خودرو نداشته است/ تزریق مقطعى نقدینگى کمکى به صنعت خودرو نخواهد کرد

یک کارشناس بازار خودرو با اشاره به کاهش تقاضا در بازار به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: از آنجا که تولید خودروسازان کاهش پیدا کرده، این افت تقاضا تاثیر چندانى بر بازار خودرو ندارد.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانى؛ فربد زاوه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت بازار خودرو در روزهاى پایانى سال بیان کرد: در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا دادوستدها در بازار خودرو به حداقل رسیده اما قیمت‌ها نوسان چندانى ندارد چراکه علاوه بر ریزش تقاضا در بازار، میزان تولید خودروسازان نیز به خاطر کمبود مواد اولیه و قطعه کاهش پیدا کرده است.

او با اشاره به پرداخت تسهیلات بانکى به خودروسازان اظهار کرد: وضعیت صنعت خودروى کشور به جایى رسیده که با این مبالغ کم و کمک‌های مقطعى نجات نمى‌یابد و باید مشکلات آن را به صورت عمقى حل کرد؛ از طرفى در حال حاضر هم تولید و هم فروش خودروسازان با زیان همراه است که باید آن را با حذف قیمت‌گذارى دستورى اصلاح کرد.

زاوه درباره آینده صنعت خودرو تصریح کرد: کرونا اگرچه از لحاظ روانى تاثیر منفى خود را بر همه بازارها گذاشته، اما باتوجه به موارد گفته شده تاثیرات ناشى از این بیمارى حل خواهد شد اما مشکل اصلى نحوه اداره کردن و برخورد با صنعت خودرو است که پیش‌بینی مى‌شد با ادامه روند فعلى، این صنعت دوام چندانى نداشته باشد.