۰ نفر

معاون وزارت صنعت؛

دارندگان بیش از یک خودرو باید مالیات بپردازند

۲۸ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۴۳
کد خبر: 417640
دارندگان بیش از یک خودرو باید مالیات بپردازند

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مقدمات وضع مالیات بر عایدی سرمایه نهایی و در آن مقرر شده تا از کسانی که بیش از یک خودرو دارند مالیات دریافت شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، «سعید زرندی» در مراسم افتتاح سالن مجموعه‌سازی شرکت قالب های بزرگ سایپا افزود: کسانی که اقدام به خرید بیش از یک خودرو با هدف کسب سود و دلالی کنند، متضرر خواهند شد.

این مقام مسوول ادامه داد: فشار تقاضا بر این صنعت بی سابقه بوده و با تمهیداتی در تلاشیم مشکلات دلالی در این صنعت را برطرف کنیم تا خودرو به دست مصرف کننده واقعی برسد.

وی با بیان اینکه نرخ بالای خودرو موجب رنجش مردم شده، گفت: این نرخ بالا ناشی از مسائلی خارج از کنترل خودروسازان است و مسائلی نظیر تورم و نرخ ارز و حجم بالای نقدینگی، روی آن اثرمی‌گذارد.

زرندی ادامه داد: واگذاری خودرو در این دو ماه نسبت به ماه‌های مشابه سال گذشته ۱۴۰ درصد افزایش یافته و اهتمام خودروسازان انجام سریع تعهدات به مردم است.

صرفه جویی ۲۷۵ میلیون یورویی در صنعت خودرو

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف ایجاد نهضت داخلی‌سازی و حمایت از کالای بومی، هزار و ۱۶۵ میلیون یورو خرید کالای خارجی از تولیدات صنایع داخلی را در سال‌ جاری هدف‌گذاری کرد که ۲۷۵ میلیون یوروی آن سهم بخش صنعت خودرو بود و این هدف محقق شد.

وی اظهار داشت: ظرفیت تولید خودرو در کشور سالیانه دو میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه است و بیش از ۶۳۰ هزار شغل برای کشور ایجاد کرده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت اضافه کرد: سهم صنعت خودرو در ارزش افزوده کل صنعت بیش از ۱۲ درصد است و ارزش میزان صرفه جویی ارزی حاصل از تولید خودرو و قطعات به کشور بیش از ۱۰ میلیارد دلار تخمین زده می شود.

وی گفت: آمریکا در کنار تحریم های ظالمانه به کل اقتصاد، به‌طور خاص صنعت خودرو را نیز تحریم کرد تا بتواند با توجه به ارتباط مستقیم این صنعت با مردم، کشور را دچار مشکل کند.

زرندی بیان داشت: این صنعت، توانست برخلاف مشکلات کلان تحریم و مشکلات خاص تحریم بر خودرو، از بحران خارج شود.

زرندی همچنین گفت: خودروسازان باید با کاهش هزینه های سربار، فروش شرکت‌ها و اموال مازاد، افزایش کیفیت و توجه بیشتر به خدمات پس از فروش اقدامات جدی و عملیاتی داشته باشند.