۰ نفر

تاکید دوباره مقیمی بر جوانگرایی؛ این بار در ارتباطات ایران خودرو

۲۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۶:۴۷
کد خبر: 417112
تاکید دوباره مقیمی بر جوانگرایی؛ این بار در ارتباطات ایران خودرو

شهریور ماه امسال فرشاد مقیمی در حالی بر روی صندلی مدیرعاملی بزرگترین خودروساز خاورمیانه نشست که شاید این شرکت با بزرگترین چالش‌های تاریخ خود روبرو بود!

به گزارش اقتصادآنلاین، ایران خودرو با مشکلات مختلفی روبرو بود و این چالش‌ها بسیاری را با این تردید روبرو می‌کرد که آیا جوان‌ترین مدیرعامل تاریخ ایران خودرو خواهد توانست ایران خودرو را به روزهای خوب بازگرداند؟

این روزها تغییرات و روند بهبود در ایران خودرو سرعت زیادی به خود گرفته و بسیاری از افرادی که روزهای اول با تردید روبرو بودند حالا جوانگرایی مدیرعامل ایران خودرو را بزرگترین نقطه قوت او می‌بینند که به تحولات بزرگی در کمترین زمان ممکن منجر شده است.

بنابر گواه بسیاری از مدیران ارشد ایران خوردو، مدیرعامل جوان این شرکت بسیار پرانرژی‌تر از بقیه، در جلساتی که گاه از ساعات اولیه صبح آغاز می‌شود، حاضر است و تا ساعات اولیه بامداد نیز در شرکت حاضر است. این همان عادتی است که در وزارتخانه صمت نیز به آن شهره بود.

بزرگترین چالش روزهای اول مقیمی حجم مطالبات قطعه سازان بود که انبوه خودروهای ناقص در کف پارکینگ را موجب شده بود اما حالا شفافیت موجود در تسویه حساب قطعه‌سازان و  صفر کردن آن باعث شده تا حالا حتی فرصت های تازه‌ای در برابر این شرکت باز شود.

اگر چه مقیمی تا به امروز نشان داده که در فرایند تغییرات در بدنه مدیریتی گروه صنعتی ایران خودرو هیجان‌زده عمل نمی‌کند و تغییرات صورت گرفته هم نشان از تخصص‌گرایی در کنار جوانگرایی او داشت، حالا در تغییر صورت گرفته در مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل این گروه صنعتی نیز شاهد تداوم این دیدگاه او هستیم.باید توجه داشت که نیاز جامعه در شرایط کنونی به مدیرانی جوان و خوش فکر است تا بتوانند در حوزه های کاری خود ایده های جدیدی را طراحی و اجرا کنند.

محمدرضا انواری، مدیر ارتباطات جدید ایران خودرو که دکترای ارتباطات دارد و از پژوهشگران و اساتید این حوزه است، چندان با مقیمی ناآشنا نیست و در زمان حضور او در معاونت وزارت صمت، در مرکز اطلاع‌رسانی وزارت صمت حاضر بوده و بسیاری او را موثرترین فرد در مهار بحران‌های رسانه ای مانند افزایش قیمت خودرو و همچنین افزایش تورم در کالاهای اساسی ناشی از افزایش نرخ ارز در یکی دو سال گذشته می‌دانند.

انواری که خود سابقه حضور در ارتباطات گروه صنعتی ایران خودرو را دارد حالا با تجربه‌ای بیشتر می‌تواند گره‌گشای مشکلات موجود بر سر راه ایران خودرو و زمینه‌ساز اعتماد دوباره مردم به تولید ملی با تاکید بر نگاه علمی به مقوله ارتباطات در کنار بکارگیری سودمند تجربه تخصصی، در راستای تحقق اهداف استراتژیک ایران خودرو باشد.