۰ نفر

لغو ممنوعیت ترخیص خودروهای 2500cc در مناطق آزاد

۱۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۵۵
کد خبر: 415224
لغو ممنوعیت ترخیص خودروهای 2500cc در مناطق آزاد

مقام مسئول شورایعالی مناطق آزاد از تعیین تکلیف خودروهای دپو شده در مناطق آزاد خبر داد و گفت: ممنوعیت ترخیص خودروهای سواری با یک استثنا با مصوبه دولت لغو شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، ناصر خرمالی اظهار کرد: با مصوبه دیروز هیئت دولت و با پیگیری های مستمر دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و سازمان‌های مناطق آزاد کشور، 390 دستگاه خودرو که به منظور شماره‌گذاری و تردد در محدوده مجاز منطقه وارد شده بودند تعیین تکلیف شدند.

وی یادآور شد: هیئت دولت همچنین مقرر کرده ترخیص خودروهای سواری (غیرآمریکایی)، بدون الزام به رعایت محدودیت حجم موتور 2500 سی سی که تا تاریخ 31 مردادماه 1397 برای آنها توسط سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی قبض انبار صادر شده، با رعایت مقررات مناطق مذکور، برای شماره گذاری و تردد در محدوده مجاز تعیین شده برای مناطق آزاد مجاز است.

 پس از مصوبه 6 دی ماه 1396 هیئت وزیران ورود خودرو به مناطق آزاد تابع ضوابط واردات فنی خودرو به کشور شد.

در تاریخ یاد شده به دلیل عدم امکان رعایت ضوابط ثبت سفارش و سایر موضوعات مرتبط با ضوابط فنی واردات خودرو به کشور توسط فعالین اقتصادی مناطق آزاد عملاً امکان ترخیص پیدا نکردند. با پیگیری های بعمل آمده توسط دبیرخانه شورایعالی و سازمان‌های مناطق آزاد و با مصوبه هیئت وزیران (چهارشنبه 16 بهمن ماه) خودروهای دپو شده در این مناطق تعیین تکلیف شدند.