۰ نفر

ترخیص خودروهای نیمه‌کاره خودروسازان توسط وزارت دفاع

۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۸:۳۰
کد خبر: 412349
ترخیص خودروهای نیمه‌کاره خودروسازان توسط وزارت دفاع

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه ۱۰درصد نیاز خودروسازان به‌طور کامل عملیاتی شده است، گفت: تمامی خودروهای نیمه کاره با همکاری صنایع دفاع از پارکینگ‌ها ترخیص شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سرتیپ امیر حاتمی درباره روند همکاری نیروهای مسلح با خودروسازان، با بیان اینکه خودروسازی صنعتی عظیم و دارای شبکه‌ای گسترده است، اظهار داشت: بعد از اینکه شرکای خارجی خودروسازان داخلی از تعهدات خود سرباز زده و اقدام به قطع همکاری کردند، ما اعلام کردیم آماده تامین نیاز آنها هستیم و خودروسازان می‌توانند در حوزه‌هایی که خارجی‌ها از صنعت خودروسازی خارج شده و دست آنها را خالی گذاشتند، روی صنعت دفاعی حساب کنند.

وزیر دفاع با بیان اینکه خودروسازان حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد به خارجی‌ها وابسته بودند، ادامه داد: بعد از اعلام آمادگی از سوی نیروهای مسلح، خودروسازان به صنایع دفاع مراجعاتی داشتند که در پی آن اقلام مورد نیاز آنها شناسایی شد و امروز در حال انجام اقداماتی هستیم تا به مرحله تولید برسیم.

حاتمی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰ درصد نیاز خودروسازان به‌طور کامل عملیاتی شده به طوری‌که در نتیجه این همکاری دوستان ما در ایران‌خودرو و سایپا اعلام کردند همه خودروهای نیمه‌کاره از پارکینگ‌ها ترخیص شد.

وی ادامه داد: این اقدام در نتیجه اتکا به توان درون بود که بخشی از آن بر عهده صنایع دفاع گذاشته شده بود.