۰ نفر

رئیس اسبق شورای شهر تهران:

کروز یک الگوی مطلوب از فکر ناب ایرانی است

۲۸ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۲۳
کد خبر: 410492
کروز یک الگوی مطلوب از فکر ناب ایرانی است

رئیس اسبق شورای شهر تهران و مشاور کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به همراه تیم همراه از فعالیت‌ها، خطوط تولید و مراکز طراحی و تولید دستگاه‌های صنعتی سایت شماره 2 شرکت صنایع تولیدی کروز بازدید کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ در جریان این بازدید که با توضیحات نادر سخا مدیر عامل شرکت کروز و مدیران بخش‌های مختلف همراه بود، مهدی چمران، اسدالله راشدی و سایر مهمانان با نحوه فعالیت‌ها و مدیریت بهره وری و نظارت بر کیفیت در این شرکت آشنا شدند.

بازدید از کروز برایم لذت بخش بود

مهدی چمران عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب در حاشیه بازدید از شرکت قطعه سازی کروز با ابراز خرسندی نسبت به بازدید از این شرکت قطعه سازی گفت: شرکت کروز به صورت منظم با سیستم علمی اداره می شود و مدیریت در آن توانمند است. همچنین توجه به کیفیت در این مجموعه حائز اهمیت است و از بازدید این کارخانه لذت بردم.

وی ادامه داد: شرکت قطعه سازی کروز بطور مداوم باید درحال پیشرفت باشد و همگام با دانش روز و تکنولوژی حوزه صنعت حرکت کند.

عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب با انتقاد از بدهی گزاف خودروسازها به قطعه سازان تصریح کرد: دولت با تزریق نقدینگی توانسته بخشی از این بدهی را جبران کند؛ البته در این میان برخی با واردات از خارج کشور به خصوص قطعاتی که بومی سازی شده اند، حوزه قطعه سازی را با مشکلات متعددی مواجه کردند.

چمران با تاکید بر توانایی داخلی سازی قطعات در کشور اظهار کرد: باید در این زمینه برنامه ریزی دقیق تر صورت گیرد؛ قطعا می توانیم همه چیز را بسازیم و هیچ نیازی به خرید خارجی نداریم، با این نگاه روند داخلی سازی قطعات ریتم تند تری خواهد گرفت که البته کروز در این مدت عملکرد بسیار بالایی در بومی سازی قطعات خودرو داشته است.

رئیس اسبق شورای شهر تهران عدم دخالت دولت را عاملی مهم برای رونق قطعه سازی برشمرد و خاطر نشان کرد: وظیفه دولت نظارت است و امور اجرایی باید به بخش خصوصی واگذار شود تا در این بخش شاهد افزایش کیفیت و توان مدیریت هدفمندتر باشیم.

شرکت کروز با استاندارهای جهانی مدیریت می شود

اسدالله راشدی مشاور کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه بازدید از شرکت قطعه سازی با تاکید بر اینکه شرکت کروز با استاندارهای جهانی مدیریت می شود، گفت: با بازدید از این مجموعه به این نتیجه رسیدیم چنانچه نوع تفکر دولتی در کشورمان در ابعاد اقتصادی به بخش خصوصی تبدیل شود، بطور حتم خلاقیت هایی ایجاد می شود که نه تنها از کیفیت صنعتی روز دنیا عقب نخواهیم ماند بلکه با داشتن نخبگان و حضور شرکت های دانش بنیان در بخش صنعت به صورت عام و خودروسازی به صورت خاص کیفیت ساخت خودروهای داخلی با خودروهای روز جهان برابری کند.

وی افزود: متاسفانه به دلیل اینکه خودروسازی کشور زیر مجموعه دولت است این مسئله موجب شده تا شرایط برای بروز خلاقیت و ابتکار جوان ایرانی در این عرصه فراهم نشود.

راشدی ضمن اینکه همگامی کروز با استاندارهای روز جهان را موفقیتی ستودنی برای این شرکت قطعه سازی و مدیران آن بر شمرد، تصریح کرد: باید در تصمیم گیری های کلان اقتصادی تغییر و تحول ایجاد شود و قوه مقننه نیز در این تصمیم گیری ها پیش قدم شود.

 وی با انتقاد از اینکه در مباحث اقتصادی راهبرد مشخصی نداریم، بیان کرد: یک معجونی از تفکرات اقتصادی در بخش دولتی، تعاونی، خصولتی و خصوصی موجب شده تا شاهد تعدد بخش نامه ها باشیم؛ باید به سمت رقابت در عرصه اقتصادی پیش رویم و اجازه دهیم خلاقیت، ابتکار و نبوغ ایرانی به بالفعل تبدیل شود.

مشاور کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت نه تولید کننده خوبی است و نه بازرگانی ماهری، اظهار کرد: وظیفه دولت سیاست گذاری درعرصه های کلان است و بخش اجرا نیازمند حضور فعال بخش خصوصی است.

وی کروز را یک نمونه و الگو مطلوب از فکر ناب ایرانی برشمرد و گفت: بطورحتم اگر برای نکاتی که در بالا یادآوری کردم بستر سازی مناسبی صورت گیرد، حتی شرکت قطعه سازی کروز می تواند به تنهایی به یک خودروساز بزرگ تیدیل شود.