۰ نفر

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

5108خودروی دپو شده در انتظار دستور وزیر صنعت/ 1200 خودرو مشکل قضایی دارند

۴ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۱۴
کد خبر: 404644
5108خودروی دپو شده در انتظار دستور وزیر صنعت/ 1200 خودرو مشکل قضایی دارند

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت:از ابتدای سال تا کنون 7153دستگاه خودرو از گمرکات کشور خارج شده‌ و 5108 خودرو نیز همچنان بلاتکلیف مانده و برای ترخیص منتظر دستور وزیر صمت است.

اقتصادآنلاینفاطمه اکبرخانی؛ مهدی دادفر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به صحبت‌هایی که درباره ترخیص خودروهای دپو شده، گفته می‌شود، بیان کرد: تا زمانی که وزارت صمت سامانه ثبت سفارش را باز نکند و مصوبه ترخیص خودرو‌ها توسط هیات دولت تمدید نشود، هیچ خودرویی از گمرک خارج نمی‌شود.

او افزود: تنها متولی این کار وزیر صمت است و وعده‌های مابقی ارگان‌ها مبنی بر خروج خودروهای دپو شده اجرا نمی‌شود، چراکه در حوزه اختیار هیچ نهادی به جز وزارت صمت نیست؛ البته وزیر اقتصاد پیگیر این موضوع است و تاکید کرده که گمرکات از خودروهای دپو شده خالی شوند اما فعلا خبری نیست.

دادفر درباره جزییات خودروهای مانده در گمرک توضیح داد: از ابتدای سال تا کنون 7153 دستگاه خودرو از گمرکات کشور خارج شده‌ و همچنان 5108 خودرو بلاتکلیف است؛ از این تعداد 1200 دستگاه مشکل قضایی دارد و 1400 دستگاه با وجود دارا بودن برگه سبز خروج، در گمرک مانده‌اند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اضافه کرد: 227 خودرو در گمرک خرمشهر دپو شده که از این تعداد 73 خودرو سفارش آمریکاست نه ساخت آمریکا،  154 دستگاه نیز بالای 2500 سی سی است که 104خودروى آن قبل از مصوبه ممنوعیت ورود خودروهای 2500 سی سی وارد شده‌اند.

او با گلایه از ماندگارى طولانى خودروها در گمرک و شرایط نامناسب آن ها، خاطرنشان کرد: خروج خودروها فقط منتظر دستور وزیر صمت است؛ به ما گفته‌اند که خودرو برای ما دردسر است درحالیکه دردسر این معضل فقط مردمى هستند که منتظر خودروی خود هستند.

دادفر همچنین به خبر ورود خودروهاى جدید نیز اشاره کرد و گفت: تا چند ماه پیش صحبت از این بود که ما در شرایط تحریمى هستیم و قطعه‌ای نمی‌توانیم وارد کنیم حالا چطور شده که قرار است قطعاتى به صورت CKD از چین وارد شود درحالیکه تحریم‌ها که کم نشده است.