۰ نفر

تسلا به دنبال کاهش قیمت خودروهای برقی در چین

۲۸ آذر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۳
کد خبر: 403133
تسلا به دنبال کاهش قیمت خودروهای برقی در چین

شرکت تسلاموتورز به تازگی اعلام کرده است که قیمت تسلا مدل ۳ را سال آینده در چین کاهش خواهد داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس گزارشی که در بلومبرگ آمده، تسلاموتورز به عنوان یک شرکت نوظهور در تولید خودروهای لوکس و قدرتمند برقی به تازگی اعلام کرده است که به منظور افزایش سهم خود در بازار چین، سعی دارد قیمت خودروی الکتریکی تسلا را برای مشتریان چینی کاهش دهد.

این شرکت در راستای جلب نظر مشتریان و افزایش سهم در چین، سال گذشته تصمیم گرفت که یک کارخانه اختصاصی تحت عنوان گیگافکتوری در این کشور راه اندازی کند.

شرکت تسلاموتورز آمریکا به عنوان یکی از خودروسازان نوظهور و نوپا که در سال‌های اخیر با تلاش‌های مداوم خود به موفقیت‌های قابل توجهی در توسعه و تولید خودروهای الکتریکی لوکس و قدرتمند دست یافته است، در بازارهای جهانی به جز ایالات متحده آمریکا نظیر چین و برخی دیگر از کشورهای اروپایی نیز توانسته سهم بازار و فروش چشمگیری را به خود اختصاص دهد و در این حوزه از سایر رقبای خود سبقت گیرد. این شرکت به منظور کاهش هزینه‌های حمل و نقل و تولید و همچنین جلوگیری از مواجهه با تعرفه‌های گمرکی اعمال شده از سوی دولت آمریکا و چین که تحت تاثیر جنگ تجاری این دو کشور افزایش پیدا کرده بود، یک کارخانه اختصاصی در این کشور راه اندازی کرد.

قیمت سدان‌های الکتریکی تسلا مدل ۳ ساخت چین از ۳۵۵ هزار و ۸۰۰ یوان شروع می شود و طبق اخبار و گزارش‌های منتشر شده، قرار است در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی با کاهش قیمت قابل توجهی روبه رو شود.

طبق گزارش رویترز، گفته می‌شود بالغ بر ۲۰ درصد از قیمت خودروهای الکتریکی تسلا مدل ۳ در چین کاهش پیدا خواهد کرد.

البته هنوز این خبر به صورت رسمی از سوی تسلاموتورز تایید نشده است.