۰ نفر

زمان برگزاری چهارمین نمایشگاه خودروی تهران مشخص شد

۱۱ آذر ۱۳۹۸، ۹:۳۶
کد خبر: 398744
زمان برگزاری چهارمین نمایشگاه خودروی تهران مشخص شد

بنا بر اطلاعات رسیده، چهارمین نمایشگاه خودروی تهران شهر آفتاب در بهمن ۹۸ برگزار خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اسب بخار، شب گذشته مدیران برگزاری این نمایشگاه به صورت رسمی آغاز ثبت نام برای اعطای غرفه به شرکت کنندگان را اعلام نموده اند و قرار است تا چهارمین نمایشگاه خودروی تهران به مدت ۴ روز از ۲۴ تا ۲۷ بهمن ماه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار شود. این گردهمایی خودرویی قرار است که در زمینه خودرو، قطعات، لوازم یدکی و خدمات پس از فروش برپا شود و از سویی رویکرد «رونق تولید، نهضت ساخت داخل، دستاوردها و نیازمندی ها» برای آن انتخاب شده است.

خروج آمریکا از برجام و آغاز تحریم های مستقیم صنعت خودروی ایران باعث شده تا از سال گذشته، هیچ نمایشگاه خودرویی با قوت و ویژگی سال هایی چون ۹۵ و ۹۶ در کشور برگزار نشود. به عبارت ساده تر مشکلات صنعت خودرو و مسائل مربوط به تحریم باعث کم رونق شدن صنعت نمایشگاهی خودرو در ایران شده و در ماه های گذشته، برپا کنندگان این نمایشگاه ها با سیاست های معرفی توانمندی های ساخت داخل حیاط این حوزه فعالیت در صنعت خودرو را زنده نگه داشته اند.

نمایشگاه بین المللی خودروی تهران که در سال های ۹۵ و ۹۶، در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب تهران برگزار شد و حضور مستقیم نشان های تجاری چون رنو، پژو، سیتروئن، ام جی، بایک، دی اس، هایما، چانگان و… به خود می دید، در سال ۱۳۹۷ به خاطر مشکلات تحریم صنعت خودروی ایران تنها با چهار شرکت خودروساز ایران خودرو، سایپا، سیف خودرو و عظیم خودرو برگزار شد و با موضوع توانمندی های ساخت داخل میزبان بازدیدکنندگان بود.

پیش از آغاز تحریم های آمریکا شرایط ارتقا و رشد کیفی نمایشگاه خودروی تهران برقرار شده بود و در سال ۱۳۹۶ شاهد آن بودیم که محصولاتی چون هیوندای سوناتا فیس لیفت هیبرید، هاوال H6 نسل جدید، زوتی کوپا T210 و… برای اولین بار در این نمایشگاه رونمایی شدند. حضور خودروهایی چون فرمول ۱ و RS1 رنو، پژو اگزالت کانسپت، کراس اوور کانسپت ماهیندرا، دی اس ۷ کراس بک، بورگوارد BX5 و BX7، فولکس واگن تیگوان و پاسات، سیتروئن C3 و… از جمله رویدادهای خودرویی مهم سال های ۹۵ و ۹۶ در کشور به حساب می آمدند که رخدادشان در دو دوره نمایشگاه خودروی تهران ثبت شده است.

اما در سال ۱۳۹۷ مهم ترین اخبار نمایشگاه خودروی تهران به آغاز فرایند خودکفایی تولید پژو ۳۰۱، حضور هن تنگ در عظیم خودرو، تولید رهام و ساینا برقی در سایپا و آغاز مونتاژ بیسو در سیف خودرو اشاره داشتند.

حال پس از یکسال دست و پنجه نرم کردن خودروسازان کشور با شرایط تحریم، باید منتظر باشیم و ببینیم که چهارمین نمایشگاه خودروی تهران با چه سطح کیفیت و جذابیتی برگزار خواهد شد و آیا خواهیم توانست حضور محصولات جدیدی را برای بازار ایران در این رویداد خودرویی ثبت نماییم یا خیر؟