۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

سرانجام خودروهای دپو شده همچنان در هاله ابهام/ هیات دولت معضل همه واردکنندگان را با هم حل کند

۲۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۱۳
کد خبر: 394318
سرانجام خودروهای دپو شده همچنان در هاله ابهام/ هیات دولت معضل همه واردکنندگان را با هم حل کند

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره سرانجام خودروهای دپو شده گفت: سازمان بازرسی کل کشور حتی از خروج 1048خودرویی که وزیر مجوز آن را داده بود، ممانعت کرد.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ مهدی دادفر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت 1048خودرویی که قرار بود از گمرک خارج شود، توضیح داد: این خودروها گواهی نامه گمرکی دریافت کرده‌اند؛ این گواهی به معنای برگه سبز ترخیص قطعی کالاست اما سازمان بازرسی کل کشور مانع خروج آن‌ها از درب گمرک شد.

او اضافه کرد: محدودیتی که توسط هیات دولت وضع می‌شود به واسطه همان هیات هم باید رفع شود، بنابراین ارائه مجوز برای خروج برای این خودروها، تنها در اختیار شخص وزیر صنعت نیست.

دادفر به انتقاد واردکنندگان مبنی بر چرایی خروج تنها 1048خودرو اشاره کرد و گفت: همچنان حدود 4500خودرو در گمرک خاک می‌خورد، درحالیکه متوسط عمر نگه‌داری آن‌ها در گمرک یک سال و نیم است، حتی برخی از آن‌ها حدود چهار سال است که بلاتکلیف مانده‌اند. سوال ما این است که چرا در کارگروهی که با حضور بانک مرکزی و وزیر صمت تشکیل شده همه خودروها تعیین تکلیف نشده‌اند؟

وی با تاکید بر اینکه معضل همه واردکنندگان باید با هم حل شود تصریح کرد: توزیع عادلانه فرصت‌ها یعنی از بین آن همه خودروی بلاتکلیف، تنها 1048دستگاه رفع محدودیت نشود و مابقی خودرو‌ها را نیز خارج کنند، برای این خودروها ارز از کشور خارج شده و باید به مردم تحویل داده شود. 

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پایان گفت: البته احتمال اینکه برای خروج 1048خودرو رایزنی‌هایی صورت گرفته باشد وجود دارد چراکه مسلما هرکس به فکر منافع خودش است.