۰ نفر

مقیمی در مراسم تحویل 500دستگاه تاکسی به شبکه تاکسیرانی؛

آماده نوسازی سریع ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم

۳۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۷:۵۸
کد خبر: 389464
آماده نوسازی سریع ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم

مدیرعامل ایران خودرو از آمادگی این خودروساز برای نوسازی 10 هزار دستگاه تاکسی فرسوده تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، فرشاد مقیمی در مراسم عقد تفاهم‌نامه با شهرداری تهران برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی که در محل شرکت ساپکو برگزار شد، با تاکید بر اجرای تفاهم‌نامه‌های گذشته در موضوع نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: به دلیل برخی ناهماهنگی‌های جزئی اجرای طرح متوقف شده بود اما در بازه زمانی کوتاه،‌ مذاکرات لازم صورت گرفت و تمامی مشکلات و مسایل حل و فصل شد. امروز 500 تاکسی از محصولات ایران خودرو آماده تحویل به قشر زحمتکش تاکسی‌داران است.
وی نوسازی در بخش خودروهای سنگین را از دیگر برنامه‌های ایران خودرو برشمرد و گفت: ایران‌خودرو به عنوان رکن اصلی تامین‌کننده ناوگان حمل و نقل عمومی کشور برنامه‌های متنوعی در این بخش به اجرا خواهد گذاشت. برای نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی کارگروهی ایجاد شده و با تفاهم صورت گرفته، ایران خودرو آماده تامین و عرضه 5 دستگاه اتوبوس در هر هفته خواهد بود.
وی ادامه داد: تردد 7 هزار دستگاه خودروی ون فرسوده در کلان‌شهر تهران تکلیف ایران خودرو را برای حفاظت از محیط زیست دوچندان کرده و برهمین اساس، با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و بهره‌مندی از موتور ملی ای.اف.7 دوگانه سوز بر روی یکی از محصولات ون، نسبت به جایگزینی فرسوده‌های این بخش اقدام خواهیم کرد. درحال حاضر 250 دستگاه ون آماده تحویل به متقاضیان است.
مقیمی تصریح کرد: به‌کارگیری موتور دوگانه‌سوز،‌ خودروهای ون را مشمول ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه صندوق کارآفرینی امید می‌کند که اختصاص یارانه لازم، مشکل نقدینگی برای تامین این خودرو را رفع خواهد کرد.
مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان این که جایگزینی خودروهای فرسوده علاوه بر این که سبب رونق تولید در ایران خودرو می‌شود، ‌زمینه کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا را فراهم می کند، گفت: شهرداری‌های مختلف در کشور برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اعلام آمادگی کرده‌اند که با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در ایران‌خودرو این امر محقق خواهد شد.
وی از بازسازی اتوبوس‌های فرسوده به عنوان دیگر اقدام مهم ایران‌خودرو برای بهبود و مناسب‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور نام برد و گفت: در این زمینه نیز ظرفیت‌های لازم در ایران خودرو وجود دارد و با همکای وزارت کشور و شهرداری‌ها امکان افزایش ظرفیت در این بخش از بازسازی روزانه 4 دستگاه به 10 دستگاه اتوبوس وجود دارد.
مقیمی در ادامه از آمادگی تحویل 100 دستگاه مینی‌بوس آرین خبر داد و گفت: قابلیت افزایش این تعداد به 200 دستگاه نیز وجود دارد.
وی تصریح کرد: تصمیماتی که در یک هفته به اجرا رسیده نشان‌دهنده هماهنگی تمامی ارکان تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز جامعه است. رمز عبور از بحران‌ها نیز همدلی، وحدت کلمه، هدف مشترک و تصمیم‌گیری است. امیدواریم در آینده با ادامه مسیر فعلی رضایت مجموعه ذینفعان ایران خودرو را فراهم کنیم.