۰ نفر

مقایسه 2خودروی الکتریکی؛

نیسان لیف در برابر ام‌جی زد اس

۲۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۷:۲۷
کد خبر: 388406
نیسان لیف در برابر ام‌جی زد اس

این گزارش به مقایسه مشخصات فنی و کلی دو خودروی تمام برقی نیسان لیف (Nissan LEAF) و ام‌جی زد اس (MG ZS EV) می‌پردازد که می‌تواند تا حد زیادی برای مشتریان و علاقمندان به خودروهای پاک مفید باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

خودروهای تمام الکتریکی متعددی در بازارهای جهان وجود دارند که توسط شرکت‌های خودروسازی برتر جهان توسعه داده شده و به مرحله تولید انبوه و عرضه رسیده‌اند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به شورولت بولت، فیات ۵۰۰e، نیسان لیف (Nissan LEAF) ، کیا سول (Kia Soul) الکتریکی، فولکس واگن ای‌گلف (e-Golf)، هیوندای آیونیک(IONIQ) الکتریکی، فورد Focus الکتریکی، ام‌جی زد اس (MG ZS EV) و اسمارت فورتو ED اشاره کرد.

بر اساس گزارش وب سایت اتو اکسپرس، با نگاه مختصری به اطلاعات و داده‌های مندرج در جدول زیر می‌توان مهم‌ترین قابلیت و مشخصات فنی دو خودروی تمام الکتریکی نیسان لیف و ام‌جی زد اس را با یکدیگر مقایسه کرد:

قیمت این دو خودروی الکتریکی یعنی نیسان لیف و  ام‌جی زد اس تقریبا هم ردیف با هم و به ترتیب ۲۷ هزار و ۹۹۵ دلار و ۲۶ هزار و ۹۹۵ دلار اعلام شده است.

موتورهای الکتریکی به کارگرفته شده در نیسان لیف، ۱۴۸ اسب بخار و در ام جی زد اس، ۱۴۱ اسب بخار قدرت تولید می کنند.

نیسان لیف همچنین از یک باتری با ظرفیت ۴۰ کیلووات ساعت و رقیب آن از یک باتری ۴۴.۵ کیلووات ساعتی برخوردار است که به آنها اجازه می دهد که سرعت خود را از صفر تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت، به ترتیب در عرض مدت ۷.۸ ثانیه و ۷.۴ ثانیه برسانند.

حداکثر سرعت خودروهای الکتریکی مذکور نیز به ترتیب ۹۰ و ۸۷ مایل بر ساعت گزارش و اعلام شده است.