۰ نفر

یک فعال صنعت قطعه در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح کرد؛

بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات به قطعه‌سازان قانع نشده است/ جایگزین پراید با چه قیمتی روانه بازار خواهد شد؟

۱۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۶
کد خبر: 385446
بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات به قطعه‌سازان قانع نشده است/ جایگزین پراید با چه قیمتی روانه بازار خواهد شد؟

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با گلایه از کمبود نقدینگی صنایع خودرو و قطعه گفت: متاسفانه هنوز بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات به خودروسازان قانع نشده است.

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره آخرین وضعیت خودروهای ناقص توضیح داد: مراحل تکمیل خودروهای ناقص به سرعت در حال پیشروی است و بیش از نصف این خودروها تکمیل و روانه بازار شده‌اند.

این فعال صنعت قطعه همچنین با اشاره به تسهیلات ارزی که قرار بود به خودروسازان پرداخت شود تصریح کرد: قرار بود به خودروسازان 844میلیون یورو تسهیلات ارزی پرداخت شود که متاسفانه به سرانجام نرسید، به تازگی هم صحبت‌هایی شد مبنی بر اینکه پرداخت تسهیلات از سر گرفته می‌شود اما متاسفانه فعلا بانک مرکزی درخصوص این موضوع قانع نشده است.

نجفی منش ادامه داد: نمی‌گوییم هیچ تسهیلاتی پرداخت نشده اما با توجه به مشکل کمبود نقدینگی صنعت خودرو ضرورت دارد تا با این روش تزریق نقدینگی هر چه سریع‌تر جلوی نابودی صنعت خودرو و قطعه را بگیرند.

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با اشاره به صحبت‌های مطرح شده مبنی بر جایگزین پراید خاطرنشان کرد: به طور حتم پراید از چرخه تولید خارج خواهد شد و درحال حاضر خانواده تیبا جایگزین آن است؛ اما هیچ خودرویی نباید بیش از حداکثر 5سال در چرخه تولید بماند و ما به این موضوع نپرداخته‌ایم.

نجفی منش درباره قیمت خودروی جایگزین پراید گفت: در حال حاضر هیچ خودرویی کم‌تر از 5هزار دلار برای خودروساز صرفه اقتصادی ندارد، بنابراین با احتساب دلار 11هزار تومانی جایگزین پراید قیمتی حدود 55میلیون تومان خواهد داشت.