۰ نفر

نیسان:

خودروی شاسی‌بلند برقی جدید در راه است!

۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۸:۵۱
کد خبر: 381686
خودروی شاسی‌بلند برقی جدید در راه است!

به نظر می‌رسد که نیسان قصد دارد از یک خودروی شاسی بلند برقی جدید رونمایی کند که نیمه دوم سال ۲۰۲۱ میلادی روانه بازارهای جهانی خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیش‌تر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند. بدین ترتیب شرکت‌های خودروسازی بزرگی تصمیم گرفته‌اند که تغییر رویکرد داده و به سمت و سوی ساخت و طراحی خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی بپردازند تا در سال‌های آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.

جدیدترین گزارش‌های منتشر شده در ژانویه ۲۰۱۸ حاکی از آن بود که خودروساز ژاپنی نیسان در صدر موفق‌ترین سازنده خودروهای تمام برقی و الکتریکی از نظر میزان فروش در جهان قرار گرفته است.به عبارتی دیگر، نیسان لیف با به فروش رساندن ۳۰۰ هزار دستگاه خودروی تمام برقی در جهان تاکنون، توانسته است رتبه نخست پرفروش‌ترین خودروی تمام الکتریکی در جهان را به خود اختصاص دهد و از رقبای خود سبقت بگیرد.

حالا بر اساس گزارشی که در وب سایت اتوماتیو نیوز آمده است، شرکت خودروسازی نیسان موتورز ژاپن تصمیم گرفته است که تغییر و تحولات جدیدی را برای خط تولید خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست خود ایجاد کند و یک خودروی شاسی بلند بزرگتر، جادارتر و چهار چرخ محرک جدید مجهز به پیشرانه برقی و الکتریکی را معرفی و رونمایی کند.

گفته می‌شود این خودروی شاسی بلند جدید برقی به عنوان یکی دیگر از محصولات قدرتمند و لوکس توسعه داده شده توسط شرکت نیسان موتورز، قرار است در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ میلادی روانه بازارهای جهانی شود و در کنار خودروی پرفروش و پرطرفدار نیسان لیف (Nissan Leaf) نظر و توجه خیل عظیمی از مشتریان خودرو را به سمت و سوی خود جلب کند.

همچنین گزارش‌ها حاکیست که این خودروی جدید که قرار است مبتنی بر یک پلت‌فرم کاملا جدید به مرحله تولید برسد، در جریان برگزاری رویدادی در سال ۲۰۲۰ میلادی رونمایی خواهد شد.

کارشناسان و تحلیلگران فعال در صنعت خودرو بر این باورند که خودروی مذکور قادر خواهد بود ۴۸۲ کیلومتر معادل ۳۰۰ مایل مسافت را بپیماید. این خودرو همچنین می‌تواند تنها در عرض مدت پنج ثانیه  به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

آنها در ادامه عنوان کردند که برادر بزرگتر نیسان لیف، شباهت ظاهری زیادی به خودروهای نیسان روگ (Nissan Rogue) و مورانو (Murano) دارد.